Vart köper man PMDD???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Audion
    • December 2006
    • 205

    Vart köper man PMDD???

    Undrar vad som är bäst att använda som gödningsmedel i min tank? Är det PMDD som gäller eller? Innehåller de alla kemikalier som behövs för att växterna ska må bra? Läser ju ofta att man ska tillsätta järn om växterna börjar gulna och bli genomskinliga??? Har en armatur på 54x6w till mitt 500 kar. blir det alldeles för mycke ljus eller? Ska jag isåfall byta ut 2 av rören till 2 28w istället? Och sista frågan. Vart kan man beställa PMDD billigt?
    MVH Daniel
  • Marnat
    • November 2009
    • 2012

    #2
    du har ungefär 0.6W/L vilket enligt mig låter riktigt bra, men med den ljusstyrkan så bör du definitivt köra med pmdd och även någon typ av kolkälla, vare sig det är EasyCarbo, mäsk eller riktig CO2 utrustning.

    angående pmdd så hittar du det billigt om du söker


    PMDD innehåller för övrigt allt som växterna kan tänkas behöva.
    \\54L Apistos//
    \\234L SA//
    MVH Marcus

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      vad du är snäll marnat som visar hur man googlar

      Kommentar

      • Andrém
        • October 2009
        • 1247

        #4
        PMDD finns att beställa på www.haack.se/pmdd

        Marnat: Du gillar verkligen "let me google that for you" eller hur?

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          #5
          Ursprungligen postat av Andrém
          PMDD finns att beställa på www.haack.se/pmdd

          Marnat: Du gillar verkligen "let me google that for you" eller hur?
          Det är ju detta jag menar. lovar att du sitter och flinar åt mej nu:P

          Jupp använd google eller så finns det en genialisk grej här på zoopet, nämligen en Sökfunktion tadaaa!! där hittar du allt om pmdd och lite till
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • hawkse
            • December 2009
            • 781

            #6
            Ursprungligen postat av karrokaja
            Det är ju detta jag menar. lovar att du sitter och flinar åt mej nu:P

            Jupp använd google eller så finns det en genialisk grej här på zoopet, nämligen en Sökfunktion tadaaa!! där hittar du allt om pmdd och lite till
            Å tänk vad otroligt få trådar det skulle bli här då... fast lite högre S/N naturligtvis!

            Kommentar

            • Marnat
              • November 2009
              • 2012

              #7
              Ursprungligen postat av hannesc
              vad du är snäll marnat som visar hur man googlar
              Ursprungligen postat av Andrém
              PMDD finns att beställa på www.haack.se/pmdd

              Marnat: Du gillar verkligen "let me google that for you" eller hur?
              lmgtfy är underbart då så många verkar vara omedvetna om dess funktion Och oftast så börjar folk också googla det mer, minns bara min fru, hon förstod inte att man kunde googla en hel mening utan bara ett ord åt gången till exempel

              Ursprungligen postat av karrokaja
              Det är ju detta jag menar. lovar att du sitter och flinar åt mej nu:P

              Jupp använd google eller så finns det en genialisk grej här på zoopet, nämligen en Sökfunktion tadaaa!! där hittar du allt om pmdd och lite till
              nej jag flinar inte nu karrokaja :P är allmänt förvirrad bara då jag varit uppe några timmar utan kaffe, inte orkat röra mig från soffan.


              back on topic så är nog Peter Haacks sida den billigaste, dock finns det att köpa i bulk på guldfisken.se och jag själv beställde från pwss.se
              \\54L Apistos//
              \\234L SA//
              MVH Marcus

              Kommentar

              • Audion
                • December 2006
                • 205

                #8
                Ursprungligen postat av Marnat
                du har ungefär 0.6W/L vilket enligt mig låter riktigt bra, men med den ljusstyrkan så bör du definitivt köra med pmdd och även någon typ av kolkälla, vare sig det är EasyCarbo, mäsk eller riktig CO2 utrustning.

                angående pmdd så hittar du det billigt om du söker


                PMDD innehåller för övrigt allt som växterna kan tänkas behöva.
                Då ska jag nog beställa lite PMDD då och bygga en "mäskmaskin". Tack för hjälpen. Klart jag vet hur sök funktionen fungerar. Men de som kör med PMDD lär veta bra ställen att köpa dem på. Eller Har google en sån avancerad sökfunktion kanske så den kan rekommendera bra kund bemötande och snabba leveranser till ett fortfarande lågt pris då man söker PMDD återförsäljare?
                Tack för snabba och för övrigt bra svar

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  #9
                  Ursprungligen postat av Marnat
                  min fru, hon förstod inte att man kunde googla en hel mening utan bara ett ord åt gången till exempel


                  haha! ja se människor...

                  Kommentar

                  Arbetssätt...