Vilka växter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chriffan
    • November 2006
    • 85

    Vilka växter?

    Hej,
    köpte några nya växter för några dagar sedan, tyvärr lyckades ja tappa bort namnen på växterna har letat men inte hittat någon växt som liknar mina




    vilken växter är dessa alltså?

    den första är förövrigt ca 30cm lång, den andra är 10cm hög men verkar ha stor spridningspotential,
    Ursäkta dålig bildkvalitet
  • vargunge
    • August 2009
    • 214

    #2
    är inte den första en javaormbunke ellr är jag ute och cyklar
    Jag är inte dum det blir bara fel när jag tänker!

    Kommentar

    • macke_fisk
      • December 2005
      • 4442

      #3
      de växterna kommer att dö om några veckor/månader. De växter du har är sumpväxter som inte tåler riktigt att vara under vatten hela tiden.

      Den första växten tycker jag ser ut som en dracena (stavning) tror jag den heter med den andra vet jag tyvärr inte.
      MVH macke_fisk

      Kommentar

      • chriffan
        • November 2006
        • 85

        #4
        *svär tyst*
        inget att göra alltså? skulle affären ta tillbaka dom ifall jag säger att jag blivit "lurad"? (djurmagasinet)

        Kommentar

        • Flaxss
          • November 2008
          • 1718

          #5
          den randiga är en Chlorophytum comosum - ampellilja, ingen sumpväxt utan en helt vanlig krukväxt.

          den andra är en Syngonium podophyllum - Pilspetsranka, det är inte heller en sumpväxt utan en lian som odlas som krukväxt i ett ljust fönster. den klättrar.

          Kommentar

          • chriffan
            • November 2006
            • 85

            #6
            Tack för svar, blir väl till att plantera dom i fönstret istället men fina var dom...

            Kommentar

            Arbetssätt...