Hur länge klarar sig en växt i påse?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • janson
    • July 2009
    • 300

    #16
    Ursprungligen postat av Anettejt
    Nej men tre månader...
    Han som fick paketet tog en bild ja, innehållet var bara en grön sörja.
    (skrev fel, menade månader)

    Haha ja så kan det gå ibland.

    Kommentar

    • Olle A
      • January 2002
      • 1661

      #17
      Ursprungligen postat av Flaxss
      jag harv haft olika växter i en platspåse med vatten i över en månad. mjuka stängelväxter som Gälört ruttnade helt. men lite tuffare stängelväxter tappade bara bladen och klarade sig. andra tåliga växter behöll bladen men dom så lite medtagna ut.
      Man bör inte ha vatten i påsen när man transporterar växter, för då ruttnar de lätt. De klarar sig mycket bättre utan. Bara luften är fuktig, som den alltid blir när man lägger våta växter i en tät påse.

      Olle

      Kommentar

      • Flaxss
        • November 2008
        • 1718

        #18
        Ursprungligen postat av Lars-Olof Arvids
        Man bör inte ha vatten i påsen när man transporterar växter, för då ruttnar de lätt. De klarar sig mycket bättre utan. Bara luften är fuktig, som den alltid blir när man lägger våta växter i en tät påse.

        Olle
        jag transporterade dom inte, karet läckte och jag öste i dom i det snabbaste jag kunde hitta och sedan blev dom kvar där av att jag inte hade nåt akvarium att ha dom i först låg dom i en kasse och sedan slängde jag i dom i en spann. hade jag lagt dom utan vatten i rumstemp i en månad utan att bry mig och inget lock på så hade det nog gått sämre. men visst jag hade kunnat sköta dom bättre med att rensa dom och ev ge dom ljus och planterat dom i sanden i ett akvarium eller ev fuktat dom varje dag och ha dom utan vatten. men just då var prio nr 1 på fiskarna som hade ett helvete med sjukdomar den månaden.

        annars har man ju hängt med och sist jag skickade akvarieväxter så var det i fuktat papper. och dom klarade sig fint fint.
        Senast redigerad av Flaxss; 18 August 2009, 09:21.

        Kommentar

        • Olle A
          • January 2002
          • 1661

          #19
          Ja, ibland får man göra det bästa möjliga av situationen. Jag tänkte nästan att det var något sådant, men ville ändå nämna det eftersom det händer att man ser växter i vattenfyllda påsar på auktioner och liknande.

          Olle

          Kommentar

          Arbetssätt...