Varifrån är andmat och passar det i ett SA kar?
Andmat
Kollaps
X
-
Andmat (Lemna minor) finns över hela världen. Lätt att introducera men växer som f**n om den trivs vilket den ofta gör. Då är den dessutom nästan omöjlig att utrota. Men jag fördrar den framför cyanon. Oftast är det det ena eller det andra tyvärr...Killies is a lifetime passionKommentar
-
Kommentar
-
Andmat är en blomväxt. Den producerar frön. Det är en av anledningarna till att den är så svår att få bort när den väl kommit in.
Jag föredrar lite större flytväxter, som Pistia och Azolla. Mycket lättare att hålla under kontroll, och de har längre rötter (vilket är bra för yngel).Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!Kommentar
-
hmm, jag gillar andmat och har det ialla karen jag. Utom hos sorgmantlarna, fyller på där med några håvtag från karet brevid, och dagen efter är det slut......
ÖNSKEMALAR
Pseudacanthicus leopardus
Acanthicus adonis
Baryancistrus sp. L85
Hypancistrus zebra
COOL SOM EN SVIMMINGPOOL
Kommentar
-
Om fisk som äter andmat så hade jag ett gäng praktbarber en gång i tiden som också var pigga på den dieten.Killies is a lifetime passionKommentar
-
Mina fiskar gillar också andmaten. Det verkar mest som dom äter rötterna. Bra kosttillskott, och det är ju hyfsat lätt att rensa undan om det blir för mycket av dom.Kommentar
-
Andmat är en blomväxt. Den producerar frön. Det är en av anledningarna till att den är så svår att få bort när den väl kommit in.
Jag föredrar lite större flytväxter, som Pistia och Azolla. Mycket lättare att hålla under kontroll, och de har längre rötter (vilket är bra för yngel).Min Zoon: http://www.zoonen.com/matsvinKommentar
-
-
De är som pirajor, mot ALLT! Andra fiskar, mat eller växter på ytan - you name it!! Numera bor de i ett eget kar, för mitt sällskapskar blev kaosartat när de fick mat, de jävlarna åt på allt som rörde sig..... En av dem blev av med ett öga under matning, så de äter på varandra med..... Galna djur! Men fina är de, och väldigt sociala, kommer alltid fram till glaset när jag kommer, smakar på fingrarna om jag stoppar ner dem, och är inte rädda när hela handen kommer ner heller!
ÖNSKEMALAR
Pseudacanthicus leopardus
Acanthicus adonis
Baryancistrus sp. L85
Hypancistrus zebra
COOL SOM EN SVIMMINGPOOL
Kommentar
-
sätt i en cilkid som käkar växter då blir ni av med andmaten fort. inga probl alls. guldfiskar tar det gärna också-----------------------Kommentar
-
Jag skulle vilja bli av med andmaten, jag håvar upp mängder varje vecka från alla min akvarium då jag inte har fiskar som äter det. Ibland lyckas jag att få ngt enstaka akvarium fritt från andmat och så är man slarvig med ngn håv o för över ngt blad... Nu har jag en vän som har koi karp så jag kan lätta fånga upp ½-1 kg varje gång han hälsar på till hans fiskar.. men då vi ändå pratar andmat så passar jag på o frågar tvärtom.. ngn som har tips på hur man blir av med det om man inte har fiskar som äter detta ?
Hälsn RobbanKommentar
Kommentar