Hjortgatans

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mowgli
    • March 2003
    • 40

Hjortgatans

Vart kan man numera köpa näring till växter, när Hjortgatans inte finns?

TMG finns ju hos de flesta zooaffärer, med FE och lera mm är stört omöjligt att få tag i.
  • micke eklund
    • November 2002
    • 680

TMG finns ju hos de flesta zooaffärer, med FE och lera mm är stört omöjligt att få tag i
    Många zooaffärer brukar ha en form av järngödning typ Ferrogan.
    Lera hittar du ute i naturen eller så kan man smöra för en krukmakare eller liknade.

Varför vill du ha extra järn?
    TMG innehåller ju järn.

Kommentar

• Mowgli
      • March 2003
      • 40

Jag tycker att mina växter (har mest svärdplantor) blir mycket finare av just järngödningen jag köpte från Hjortgatans. De är inte alls lika fina nu när jag har användt TMG. Så utav den anledningen är jag ute efter just det.

Kommentar

• micke eklund
        • November 2002
        • 680

Oki...
        Men då är nog ett par stövlar en spade och promenad ute i naturen det billigaste och trevligaste sättet för att få tag på lite lera,
        Som du sedan kan göra små bollar av och stoppa ned vid rötterna.

Jag gjorde det en gång men det passade inte mig eftersom jag ändrar om och pular en del i burken så blir det så förbaskat grumligt i vattnet när man kommer åt en boll.

om du vet om någon akvarieförening i närheten så brukar det ofta finnas någon där som har någon form av chelaterad järnlösning till salu.

Men som sagt så har dom flesta zoo butiker Ferrogan har till och med för mig att den även finns i flytande form men jag kan ha fel.

Kommentar

Arbetssätt...