Bra ställe att köpa växter i sthlm

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Glenn
    • April 2002
    • 3904

Hehe Glenn:

Du säger att du aldrig handlar fisk där utan bara annat, jag handlar nästan bara fisk där och aldrig annat...

Bra att alla inte tycker lika, du sprider vi ju vårt fiskshopperi
    Anledningen till att jag inte handlar fiskar där är priserna som är 100gånger dyrare än tex akvarieleasing och att jag har praoat på lagret och vet hur dålig kvalite det är på fisk. Som tex vildfångad diskus som dem tar in har dem inte låtit gå i karantän innan dem kommer till butiken. Vet att dem nu har karantänskar på lagret men efter det som jag var med om när jag praoade där så litar jag inte riktigt på dem nu heller när det gäller fisk.

/Glenn
    Mvh /Glenn

Min Zoon

Kommentar

• swetrot
      • April 2003
      • 966

Glenn: Jag var på akvarielagret igår och hörde med egna öron hur Christer vägrade sälja några malar som nyligen kommit in till en längtande kund därför att de borde få acklimatisera sig och vara i karantän lite längre tid.

Jag tycker fiskarna på Akvarielagret generellt sett ser ut att vara i mycket gott skick. (De brukar se bra ut på akvarieleasing också, inget ont om dem).

Akvarielagret är kända för att inte vara billigast på marknaden, men jag tycker inte de är överdrivet dyra heller på fiskar som går att jämföra. Såg exempelvis Black Molly för 25:-/st vilket står sig mycket bra mot många andra butiker där de brukar kosta en tia till. Det är bara det att på Akvarielagret har man ytterligare +700 arter i snyggt inredda akvarier att titta på, akvarierna är vanligen uppmärkta med alla arters namn som finns där i, de har söndagsöppet. Jag tycker att valet är ganska så enkelt.

Däremot kan jag hålla med om att deras kar med växter inte var så roligt i går.

Kommentar

• Glenn
        • April 2002
        • 3904

jo jag vet att dem vägrar sälja fiskar som är sjuka. Men ibland när dem märker att fisk e sjuk då kan dem istället för att medicinera den på en gång vänta med det och då brukar det alltid vara någon som jobbar där som inte vet om att dem är sjuka som säljer av den fisken. Så om lagret kunde bli bättre på att medicinera och inte ha så höga priser på fiskar som tex rödmunstetra för 30kr st så skulle jag helt klart gilla lagret mer än vad jag gör nu.

/Glenn
        Mvh /Glenn

Min Zoon

Kommentar

• swetrot
          • April 2003
          • 966

Glenn: Låt mig bara säga att jag också delar Akvarielagrets uppfattning om medicinering. Om en fisk för några tior ser lite hängig ut, men man inte vet vad det är, så är det dumt att hälla medicin i karet för mer pengar än vad fisken kostar, utan att veta om det över huvudtaget hjälper.

Däremot skall fisken naturligtvis inte säljas, men jag tror inte att det kan vara allt för många som fått sjuka fiskar med sig därifrån. Med tanke på hur många kunder som står där varje dag och trängs så antar jag att deras kunder är nöjda och kommer tillbaka.

Sedan kanske du hittar bättre och billigare rödmunstetror på annat håll, då är du att gratulera.

Kommentar

• Glenn
            • April 2002
            • 3904

Om en fisk för några tior ser lite hängig ut, men man inte vet vad det är, så är det dumt att hälla medicin i karet för mer pengar än vad fisken kostar, utan att veta om det över huvudtaget hjälper.
            Jo det är ju självklart att dem hellre tar bort en billig fisk än att spendera massa pengar på att medicineran den...

Däremot skall fisken naturligtvis inte säljas, men jag tror inte att det kan vara allt för många som fått sjuka fiskar med sig därifrån. Med tanke på hur många kunder som står där varje dag och trängs så antar jag att deras kunder är nöjda och kommer tillbaka.
            Men alla akvarium har ju inte sjukdommar sammtidigt så det är ju inte alla som handlar där som får med sig sjuka fiskar hem heller.

Sedan kanske du hittar bättre och billigare rödmunstetror på annat håll, då är du att gratulera.
            Självklart så är jag glad om jag hittar fisk som har lägre priser än lagrets=D...Men det som jag menar är att jag tycker det är dåligt av lagret att vara mkt dyrare än vissa andra ställen fast dem besäller in från samma odlare.

/Glenn
            Mvh /Glenn

Min Zoon

Kommentar

Arbetssätt...