Valisneria växer ju som tokig i akvariet så där passar den bra.
Om jag inte har fel här så kan man fuska med co2 och tillsätta lite bikarbonat istället.
Valisnerian gillar lite hårdare vatten.
Ge den hyffsat med ljus och näring så kommer den sätta fart och sprida många utlöpare.
Jag har hivat bort allt jag hade för att den växte så förbaskat fort :-)
Anubias tror jag är ganska tacksam att odla ovan vattnet om man har den i ett växthus med hög luftfuktighet. Jag har för mig att jag läst ett tips om att man kan sätta sina algbeklädda Anubias i ett växthus och låta dom vara där ett tag så dör algerna och man får en fräsch Anubias man kan stoppa tillbaks i akvariet. Det har jag dock inte testat själv.
Micke! Jag skrev en fråga på din sida men kom på att jag lika gärna kan ställa den här.
I ditt stora akvarium har du några korta, gräsliknande växter (eller nåt åt det hållet) i förgrunden. Vad är det för växter?
Micke! Jag skrev en fråga på din sida men kom på att jag lika gärna kan ställa den här.
I ditt stora akvarium har du några korta, gräsliknande växter (eller nåt åt det hållet) i förgrunden. Vad är det för växter?
Det måste vara Sagittaria subulata du såg
http://www.zoopet.com/akvarium/vaxt.asp?NR=30
Jag har för mig att jag läst ett tips om att man kan sätta sina algbeklädda Anubias i ett växthus och låta dom vara där ett tag så dör algerna och man får en fräsch Anubias man kan stoppa tillbaks i akvariet. Det har jag dock inte testat själv.
detta har jag provat då jag har mina växter i både terrarium o akvarium, smidigt att byta ut mot fina växter hela tiden o slänga ner sina algbeklädda växter i terrariet
Kommentar