Mossa till rot?
Kollaps
X
-
Här är en layout med en slags mossa
Här en annan som jag själv har
http://tropica.com/en/inspiration/layout/Layout96/8993
Fastnade direkt för dessa 3:
Javamossan är den enda jag känner igen från tidigare, så antar att det är något som jag kan få tag på relativt lätt hos lokala fiskhandlarn? Vet du om den är tålig bra växt för nano?450L Malawi - Pågående projekt
180L Malawi - Avvecklat
60L Rasboror & tetror - AvvecklatKommentar
-
Annars är ju Fissidens Fontanus en grymt snygg mossa. Lite långsam men väl värd att vänta på.//Olof
230 L "SA" 112 L sällskap, 60 L Sällskap och 54 L som väntar på rätt tema.Kommentar
-
450L Malawi - Pågående projekt
180L Malawi - Avvecklat
-
Jag har aldrig sett den mossan i någon butik men det finns ju ett forum för byte av akvarieväxter, där finns det minst en som brukar odla den mossan och har till försäljning lite då och då. Finns även vild i vissa svenska vattendrag..
Jag hade en stor rot i mitt 230 liters som var helt täckt av Fissidens innan jag rev ner det. Det var nog den enskilt bästa detaljen i det akvariet.
//Olof
230 L "SA" 112 L sällskap, 60 L Sällskap och 54 L som väntar på rätt tema.Kommentar
-
Tack för alla tips!
Blev en sväng till affären idag och köpte javamossa till en början. Behövde få i växter så länge. Men tror ändå den långsiktiga planen blir lite F. Fontanus. När jag fått tag på lite kan jag ställa upp karantänkaret på 60L och driva fram lite till.
Här är roten preppad med mossa:
180L Malawi - Avvecklat
-
Kommentar
-
180L Malawi - Avvecklat
Kommentar