Hur djupt bottenlager bör jag i karet när jag ska ha stora växter som tex "Valisneria american(gigantea)" och "Echinodorus macrophyllus".
Växter-Hur djupt bottenlager
Kollaps
X
-
Det är dumt att snåla med sand om man ska ha mycket växter. Det har jag fått erfara när jag inte orkade tvätta de sista 20-30kg sand och har nu ett för tunt lager i höger framkant. Det blir pilligare att plantera.540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växterKommentar
-
Jag tog även kontakt med Kenneth på hjortgatans zoo och fick ett annat råd där.Kommentar
-
Han sa inte att det inte gick bra med någon annan kornstorlek utan bara att han själv tyckte det var optimalt med 2-3mm. Jag följde tipset och bytade ut rådasanden(0,8-1,2) som jag hade tidigare. (även om han sa att det egentligen inte fanns någon anledning till detta.)Kommentar
-
<font color="red">Min Echinodorus macrophyllus växer på 10cm djup i 0.8-1.2mm grus och den är gigantisk stor nu, den trivs verkligen!</font id="red">Kommentar
-
Några synpunkter på detta Defdac?
Det enda jag vet är att det är jobbigt/pilligt att plantera i (fin) sand.Kommentar
Kommentar