<font face='Verdana'>
Jag fick hem ett växtpaket från HjortgatansZoo för snart en vecka sedan. Jätte fina växter, men efter ca 4 dagar så över en natt var nästan alla växterna uppätna, utom Bacopa caroliniana, Limnophila sessiflora och tigerlotusen.
Jag har ett 222 liters akvarium som rumsterar;
1 eldstjärt
4 barber
8 kardinaltetror
2 segelfensplecos
1 fjärilsciklid
I växtpaketet ingick;
15 Bacopa caroliniana
2 Echinodorus bleheri
5 Hygrophila corymbosa "Stricta"
10 Hygrophila polysperma
12 Limnophila sessiflora
5 Myriophyllum tuberculatum (röd)
5 Saggitaria subulata
15 Valisneria spiralis
1 Nymphea lotus (Röd Tigerlotus)
5 Gymnocoronis spilanthoides
Jag misstänker att det är den minsta plecon som käkar upp växterna eller kan det vara eldstjärten?? Jag ger dom Vitakrafts Premium Tabs, förut Vitakrafts Plant Chips 1-2 ggr/dag.
Kan man lämna in fiskar till zooaffären om jag nu vill göra mig av med den/dom fiskarna som käkar upp mina växter?
Här finns en bild på en söndertuggad växt http://www.mythsandlegends.net/akvarium/Bild%20008.jpg
</font id='Verdana'>
Marpan
Jag fick hem ett växtpaket från HjortgatansZoo för snart en vecka sedan. Jätte fina växter, men efter ca 4 dagar så över en natt var nästan alla växterna uppätna, utom Bacopa caroliniana, Limnophila sessiflora och tigerlotusen.
Jag har ett 222 liters akvarium som rumsterar;
1 eldstjärt
4 barber
8 kardinaltetror
2 segelfensplecos
1 fjärilsciklid
I växtpaketet ingick;
15 Bacopa caroliniana
2 Echinodorus bleheri
5 Hygrophila corymbosa "Stricta"
10 Hygrophila polysperma
12 Limnophila sessiflora
5 Myriophyllum tuberculatum (röd)
5 Saggitaria subulata
15 Valisneria spiralis
1 Nymphea lotus (Röd Tigerlotus)
5 Gymnocoronis spilanthoides
Jag misstänker att det är den minsta plecon som käkar upp växterna eller kan det vara eldstjärten?? Jag ger dom Vitakrafts Premium Tabs, förut Vitakrafts Plant Chips 1-2 ggr/dag.
Kan man lämna in fiskar till zooaffären om jag nu vill göra mig av med den/dom fiskarna som käkar upp mina växter?
Här finns en bild på en söndertuggad växt http://www.mythsandlegends.net/akvarium/Bild%20008.jpg
</font id='Verdana'>
Marpan
Kommentar