...akvariet? Gullranka? Fredskallan har jag för mig är lite giftig...
Vilka av de vanliga inomhusväxterna kan man ha i..
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Tycker inte du ska ha "vanliga" växter i akvaret. Som du säger kan de vara giftiga och de är inte anpassade för att leva under vatten.Oscar Cederqvist -
Man ska inte ha vanliga växter i akvarier, de är inte anpassade för att leva helt under vatten under lång tid. Detta innebär att man får växter som inte gör växters jobb utan i stället ruttnar och förstör vattnet långsamt... Titta på växtavdelningen här på Zoopet, tror faktiskt det finns en del skrivet om vanliga växter i akvarier där...Kommentar
-
Hmm... Men de man köper i akvarieaffären är väl rätt dyra har jag för mig? Jag vet att jag hade några vanliga växter i mina akvarium när jag var yngre, men jag minns inte vilka det var. Och de ruttnade inte och var inte giftiga./FridaKommentar
-
Jag hörde om någon som hade Rötterna av murgröna i sitt akvarie det funkade tydligen för henne men en varning...
DETTA ÄR INGET SOM JAG REKOMENDERAR !
skulle inte tro att man ska/bör stoppa i någon som helst "vanlig" växt i sitt akvarie då det med stor sannolikhet kan förstöra mer än nåt annat men alla gör som dom vill bara ni blir nöjda =)*Säger inte att det jag skriver är rätt men det är vad jag trorKommentar
-
En växt i zooaffären är inte dyrare än att köpa en fönsterväxt på trägårdshandlen. Du får tänka på att det är levande djur som du exprimenterar på. Ofta räcker det med att köpa en växt av ett par sorter sen förökar de sig.Oscar CederqvistKommentar
-
Iofs gillar ju murgrönan mycket fukt, men jag skulle nog inte heller stoppa den i akvariet... :P/FridaKommentar
-
Okej... hade för mig att de kostade en hel del. Kan du rekommendera några bra växter (som en slöjstjärt inte käkar upp) och som är lätta att föröka? Tack!/FridaKommentar
-
Anubias är en kraftig växt som tål naffsande, relativt lätt att dela till två när den växt till sig. Vallisneria växer bra och förökar sig mycket också. Svärdsplanta är snyggt också, kan bli lite naggad i kanterna.Oscar CederqvistKommentar
-
Kommentar
-
Tackar så mycket. Vet inte vad det är, men jag ska kika om det finns bilder här på sidan nånstans./FridaKommentar
-
-
Vad ska du med akvarie till egentligen? Har du inte råd att lägga 50:- på en växt så bör du nog tänka på hur roligt dina fiskar kommer att få och överväga att ha en hobby som inte har med levande djur att göra.Oscar CederqvistKommentar
-
Jodå, EN växt kan jag betala 50:- för. Men inte om jag ska ha en tio, femton växter eller mer.../FridaKommentar
-
Som jag skrev så kan man köpa en växt som sedan förökar sig. Men visst kostar det lite pengar, tyvärr.Oscar CederqvistKommentar
Kommentar