Har funderat på sötvattens räkor som alg bekämpre då min malar hellre äter räkmix än alger.Någon som har erfarenhet av dessa räkor?Hur många kan tänkas behövas i ett 400 liters akvarium? Tacksam för synpunkter & råd.
sötvattens räkor?
Kollaps
X
-
Jag har åtta amano-räkor. De är coola, men precis som wagleris malar äter de hellre räkmix än alger. Fast det kan hända de är bättre med andra typer av alger - jag har bara håralger.
Den enda fisk jag säkert kan säga äter håralger är faktiskt min mört.
Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!Kommentar
-
Jag har 28 stycken i mitt 375. Dom arbetar tillsammans med 5 ancistrus och 5 siamesiska algätare. Jag kommer att kompletera med 10st ottocinclus också. Kul djur allihop och gör tillsammans ett bra jobb. Dom får inte så jättemycket mat på botten, för där konkurerar dom med 15 st corrydoras sterbai. Räkorna äter hela tiden, man blir förvånad över deras outröttlighet. Men dom har en tendens att krypa ur karet om man inte täcker ordentligt. Så jag gav upp idén om ett öppet kar och köper bilbukar i stället.
MVH
Magnus
MVH
MagnusKommentar
-
40-50 i 400 borde gå bra, men dom är dyra! finns en vit räka, genomskinligt40 kr/st för dyrt!
Heja fiskar, Hej fiskar.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar