Fläckiga siameser?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

    Fläckiga siameser?

    Har sett något nytt på mina siamesiska algätare de senaste dagarna. Det har blivit ljusa fläckar runt om på kroppen. Jag har förut sett att den svarta randen bleknat bort på dem när de bråkar, men det brukar inte hålla i sig. Nu har detta varit såhär ett par dagar och jag börjar bli misstänksam. De verkar må bra, förutom att de håller ihop lite mer än vanligt. Har de fått stryk av min nya arowana? Aldrig sett att hon skulle ens vara intresserade av dem.

    540L
    26C
    2x 30% VB i veckan

    No2: 0
    PH: runt 6.8
    KH: 3

    2st fluval 404/405 ytterfilter, BRA cirkulation på ytan. Matar med grönt då och då.

    Ja, är det något att oroa sig för? Lite svårt att få bild på dem då de envisas med att äta på framrutan närj ag väl ska fota, men man ser en vit fläck på skallen på den ena där, och den ser lite "Skabbig" ut.
    Bifogade filer
  • åheim
    • April 2006
    • 13131

    #2
    oj vilka små söta pluttisar haft mina några år nu och de är ganska biffiga! Den mittersta har nåt litet märke på huvet men det kan vara nåt som uppstått i ett tumult, dock är den lite mager så man kan undra om den är helt ok... ?
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Johanski
      • February 2007
      • 3044

      #3
      Ja, de är rätt små

      Jag har inte matat på ett par dagar, annars får de otroligt mycket mat då jag matar mina fengäddor som en tok, och de brukar vara runda och goa annars. Aldrig något problem med dem, friska och glada. Får hålla med om att den i mitten ser lite smal ut, dock tror jag inte den är SÅ smal egentligen, bilden som är lite dålig.

      Tack för svaret iaf Har bara haft dem i ett halvår lite drygt.

      Kommentar

      • Johanski
        • February 2007
        • 3044

        #4
        Fick just svar på min egen fråga då min arowana anföll siameserna. Ut med stackarna

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13131

          #5
          Ursprungligen postat av Johanski
          Fick just svar på min egen fråga då min arowana anföll siameserna. Ut med stackarna
          när arowanan blir lite större kommer du bara kunna ha denna som enda fisk i akvariet... Har du tänkt på det?
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • Johanski
            • February 2007
            • 3044

            #6
            Ursprungligen postat av åheim
            när arowanan blir lite större kommer du bara kunna ha denna som enda fisk i akvariet... Har du tänkt på det?
            Den kommer inte ens kunna gå i akvariet jag har nu Så ja, klart jag har tänkt på det! Blir nog minst ett 2 meters nästa år

            Fengäddorna har jag svårt att se att den rör dock. Det är mest dem som biter på arowanan.

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13131

              #7
              Ursprungligen postat av Johanski
              Den kommer inte ens kunna gå i akvariet jag har nu Så ja, klart jag har tänkt på det! Blir nog minst ett 2 meters nästa år
              då det blir till att äta upp gröten varje morgon så tomten kommer då
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              Arbetssätt...