Kampfisk med fenröta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Whisky
    • April 2008
    • 108

    Kampfisk med fenröta?

    Hejsan ,
    Tror min mammas kampfisk har fått fenröta, läst lite om de nu, och det liknar det som händer honom.
    Igår när jag tittade till honom så såg stjärtfenan lite konstig ut, sen idag så har den börjat försvinna, och den är lite spretig..
    Jag har nu bytt ca 50% vatten hos honom och sen har jag satt tempraturen på 27 grader, kan man göra mer?
    Vi ska till zooaffären direkt när mamma har slutat, brukar dom ha medicin för det?
    Han bor själv. Är det troligt att det är fenröta?

    Tacksam för svar.
  • JagBaraMal
    • November 2008
    • 79

    #2
    Kan vare fenröta. En tydlig bild underlättar. Din zooaffär lär ha medicin för detta.

    Har ni haft han länge? Om han är nyinköpt kanske ni har för stark cirkulation i akvariet. Dom river lätt sönder fenorna på rötter och stenar om det flödar för friskt. Även andra fiskar kan naffsa på fenorna.
    Svenskt Guppyforum - www.guppie.se

    Kommentar

    • Whisky
      • April 2008
      • 108

      #3
      Stått i 20 minuter nu för att få en bra bild, får inte ens en dålig, så jag ger upp för idag!
      Men vi har köpt eSHa 2000, tror jag de hette, och hoppas vi får se någon skillnad!
      Han har inga vassa föremål i karet! Och bor ensam
      Hoppas på de bästa nu!!

      Kommentar

      • Whisky
        • April 2008
        • 108

        #4
        Han är "frisk" nu fenan har börjat ta igen sig, och han börjar se ut som vanligt nu efter medicinen!

        Kommentar

        Arbetssätt...