De senaste två veckorna...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • posterberg
    • January 2008
    • 4

    De senaste två veckorna...

    Har mina firrar sett så slöa ut och många har dött.

    7 kardinaltetror dog samma kväll som jag gjorde ett vattenbyte. Mina svärdbärare blev superslöa men de klarade sig, ett par dagar...

    Jag bytte hälften av vattnet samma kväll igen...

    Under några kommande dagar dog 3 av svärdbärarna. Jag köpte 6 guppy till att ersätta tetrorna för min dotter tyckte att de var finare. Nu har alla utom en av guppyfiskarna också dött.

    Sedan första kvällen har gjort fyra vattenbyten för att få ut vad det nu var som kom i vattnet.

    Vid varje vattenbyte har jag slagit i rekommenderad mängd av Aqua-San. Det enda som jag vet var annorlunda var att jag vid första vattenbytet körde med helt vanligt kranvatten för jag hade slut på Aqua-San den dagen. Slår vanligtkranvatten så hårt? Det är ett 64 liters kar och jag byter normalt ut 1/3 vid ett vattenbyte.

    Ganska mycket amatör...

    De fiskar som har klarat sig är tre svärdbärare varav en är ca 1 månad gammal, 10 amanoräkor, 1 kuhliål, 2 namnlösa grodor samt en kampfisk.

    Jag är lite orolig för att introducera nya fiskar i karet just nu och jag vet inte vad jag skall göra för att vara säker på att "sjukan" gått ur vattnet.

    Jag gjorde ytterliggare ett vattenbyte igår kväll.

    /p
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Hmm...om akvariet har varit igång sedan länge utan problem, kolla om vattenverket har hittat på något den senaste tiden.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    Arbetssätt...