Undran över skadad slemhinna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gren
    • September 2005
    • 87

    Undran över skadad slemhinna

    Jag skrev ett långt inlägg och givetvis lyckades jag radera det innan jag tryckt på "skicka", så jag fattar mig kort istället.

    Söndags: En svärdbärarhona hoppade och lade sig på golvet. När jag fann henne så var hon livlös och snustorr så jag kastade henne i toaletten. 15 min senare såg jag att hon fortfarande levde, så hon fick återhämta sig i en bunke med lite växter. Efter en timme hade hon i stort återhämtat sig, så jag lät henne gå tillbaka till akvariet för att minska ev stress.

    Igår: Hon hade lite vitt "ludd" på ena sidan av kroppen och stjärtfenan var lite missfärgad och tunn i kanterna.

    Idag: Kanterna har försvunnit och stjärtfenan ser bra ut i övrigt. Det vita "luddet" verkar ha tilltagit något. Hon äter utan problem.

    Vad ska jag förvänta mig av det här?
  • NiXoN
    • December 2003
    • 2068

    #2
    Svamp låter de som, lite ektosonsalt eller salt utan jod doseringen hittar du nog på forumet. Om du har alldeles för mycket pengar så kan du testa fungol.

    Kommentar

    • gren
      • September 2005
      • 87

      #3
      Idag är har det mesta av det vita försvunnit och hon är mest ljusorange där det var. Lite ludd kvar. Verkar gå vägen det här, men tack för tipset ändå.

      Kommentar

      Arbetssätt...