Hjälp! Sjuka fjärilsciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nanoo
    • August 2005
    • 5

    Hjälp! Sjuka fjärilsciklider

    Köpte för 2 veckor sen 2 fjärilsciklier som nu i slutet av veckan visade tecken på vitapricksjukan. Har vart och köpt medicin idag och har behandlat en gång. Det var först idag de började se vissna ut. Igårkväll var de lika pigga som vanligt. Nu är hanen bakom några växter och har varit där hela dagen vad jag har sett och honan uppehåller sig nästan vid ytan. Såg att hon simmade lite längre ner precis men har varit vid ytan tidigare hela dan.
    Nu är det så att honan har något rött som sticker ut vid analöppningen. Det ser inte ut som avföring men vet inte vad det annars kan vara. Det har varit där några timmar nu. Vad kan detta vara?
    Ska jag bara låta fiskarna vara i akvariet och hoppas på att de blir bättre eller vad tycker ni?
    Har även 3 guppy + några guppyyngel som föddes idag i akvariet men vad jag sett har inte vitapricksjukan spritit sej till dom. De är pigga och fina.
    Behöver råd!
  • efred
    • July 2005
    • 168

    #2
    Allmänt om fjärilar är att de är väldigt känsliga. Små och frekventa vattenbyten är att rekommendera. Direkt sjukdomsdiagnos lämnar jag till någon annan.

    Kommentar

    Arbetssätt...