Nyinköpt molly verkar sjuk....??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • trollet85
    • January 2005
    • 667

    Nyinköpt molly verkar sjuk....??

    Köpte nya fiskar igår och hade sedan tidigare en molly, så då skulle den inte bli ensam längre tänkte jag. Den nya mollyn som kom in var helt ok från början men nu i morse efter jag vaknat så verkade den rätt seg. Det verkade ena neontetran vara också men efter att jag strött i lite mat så blev iaf den pigg och lekte med de andra. Men då blev istället mollyn knäppare. Jag känner igen beteendet på dom, att dom gömmer sig och verkar bara gå iväg för att dö. Men vad i sjutton ska jag göra då? finns inget att göra då dom beter sig såhär. Ska man bara vänta på att dom ska dö eller vad?? Den verkar inte sjuk och den har alldeles precis komit i akvariumet. Lät dom få en lång tid på sig igår att vänja sig vid akvariumet. Tog säkert en timma innan jag släppte i dom nya fiskarna (bara två neontetror och denna mollyn) sen tidigare hade jag två neontetror och en molly så det är då inte mycket fiskar i mitt akvarium (63liter). Det enda jag kan se eller som jag uppmärksamat lite är att den verkar ha liten vit hinna vid läpparna. Men den borde ju blitt sjuk och dött redan i affären då. Varför ska det slå till just nu? Har medel för något som har med munnen att göra då en molly jag hade för länge sedan fick en munsjukdom men det hjälpte inte att medicinera för den dog redan på första dagen då jag började medicinera. Men det med munnen på denna molly behöver ju inte vara något, men säkerligen är det väl något som är på G?
    Tyckte det såg ut som den hade en liten prick också vid munnen om nu det betyder något....

    Men hur somhelst, vad ska jag göra nu då? Dör den så vill jag då ha pengarna tillbaka. Har skött allt som man ska göra.........
    63L med salamandrar
    Mina älskade persers Viola och Velvet
  • trollet85
    • January 2005
    • 667

    #2
    började medicinera med den medicinen mot hud/mun sjukdomar som jag hade hemma. Mollyn blev pigg ganska genast och är även idag pigg, simmar runt som vanligt. Verkar också som att det runt munnen är borta....

    Kan det verkligen ha hjälpt så snabbt? Mycopur tror jag medicinen heter.. Det gör väl inget heller att jag medicinerar dom andra fiskarna på samma gång? För har denna fisken simmat runt med det där så lär ju de andra kanske haft risk att bli smittade.
    63L med salamandrar
    Mina älskade persers Viola och Velvet

    Kommentar

    Arbetssätt...