Vad dog mina fina yngel av??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Queen of frogs
    • May 2005
    • 80

    Vad dog mina fina yngel av??

    Äntligen kom dom små rackarna, har tittat som en galning att min guppy ska yngla o nu idag så äntligen kom dom, var borta på dan o när jag kom hem låg dom i yngelburken DÖDA allihop .
    Jag har startat min akvarium i mars, så rätt nybörjare är jag, har skolat in fiskar några i taget, för ca 1.5 vecka sedan fick min havande guppy troligen "vitaprick", hon hamnade i egen burk o medicinerade med faunamor-p i stora akvariet o bytte vatten åt henne varje dag (medicinerat vatten från det stora), fick bort prickarna o efter 1 vecka ensammen fick hon åter träffa dom andra.
    Då började nästa bekymmer.......
    Gjorde ett vattenbyte ca 30% när allt var färdig medecinerat, allt såg bra o fint ut... när nästa guppy började bli hängig.
    Kollade henne noga o hade mina aningar om att det var "bukvattensot" hon fått, plockade bort henne till annan burk o akvariet ser ut som vanligt, i samma veva ser jag att min havande är nästan på väg i spricka så jag hoppades då att jag skulle hinne se hela härligheten o satte i en "yngelbytta" i stora akvariet efter som jag anade var det dax, men till min stora sorg dog alla 7 ynglen.

    Så summan av allt skrivande vad var det dom dog av???
    Var dom dödfödda pga "vitaprick"???
    Är hela akvariet smittat av "bukvattensot" o därav dog ynglen????

    Hjälp mig snälla
    Tacksam för svar
    MVH Ann
    Senast redigerad av Queen of frogs; 18 May 2005, 20:46. Anledning: Inga svar = ingen hjälp
Arbetssätt...