Rött öga !?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stahl_mikael
    • November 2003
    • 293

    Rött öga !?!

    När jag nyss komm hem så ser jag att min hajmals ena öga är helt rött!! Och lite av bakre hjälen!! Har kneppot simmat in i nått eller är det nån sjukdom?!! Avliva eller låta leva? /// Mikael

    -----

    Meeeh nu när min andra hajmal också komm fram så hadde båda hans ögon blivit röda!!! Ingen annan fisk har detta ! Va ska man göra?!
    Min kompis har iofs gjort en räxmix till mej. Kan det vara en bidragande faktor?!?!

    -----

    Hajen är helt utmattad och jag har nu lagt han i en yngelkasse för mina andra fiskar åt hans fenor. Han ligger dock på ryggen nu Nån som vet vad denna hemska tragedin kan bero på?
  • stahl_mikael
    • November 2003
    • 293

    #2
    för att komma på första sidan gör ja detta inlägg svar nu tack! Avliva eller låta vara nån timme till å se om den kanske tillfrisknar

    // Mikael

    ------

    Ligger kort på hajens öga under länken! Nån kan väll svara ?!
    // Mikael

    Kommentar

    • Tropfrog
      • October 2002
      • 8078

      #3
      Jag skrev svaret på din fråga i din andra tråd om plecon. Jag såg inte denna tråden innan. Om du har fler frågor angående hajmalen så är det väl bäst att ta det i denna tråden?
      MVH
      magnus
      min zoon

      Kommentar

      • Rebecka
        • September 2003
        • 561

        #4
        Hajmalar är mycket utrymmeskrävande...Blir kring 1-2 meter i naturen och är egentligen inte lämpade som akvariefiskar...De har nog simmat in i glasrutan. Det är typiskt hajmalar, det tyder på platsbrist..
        egentligen bör man aldrig ha dem i ett kar mindre än 1000 liter. helst mer. Enligt mig.
        http://underwatergarden.blogspot.com


        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=132135

        Kommentar

        • stahl_mikael
          • November 2003
          • 293

          #5
          Nej dom har inte simmat in i glaskanterna ! Det är jag säker på nu det är nått annat

          Kommentar

          Arbetssätt...