Svamp på Megalechis thoracata

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Svamp på Megalechis thoracata

    Jag köpte för ett tag se'n en L200 som smittade ner karet med både svamp och vita prick. Vita pricken är borta nu (tappade ingen vad jag vet, inte ens fjärilarna, som var de värst drabbade av pricken), och har även medicinerat mot svampen, men i alla fall två av mina tre Megalechis thoracata har kvar stora vita klumpar på kroppen. De andra fiskarna drabbades inget särskilt, mer än nå'n enstaka sorgmantel som fick en svamputväxt på huvudet, men den försvann. Megalechisarnas svamp verkar däremot väldigt seg, hur lång tid efter medicineringen kan man förvänta sig att det försvinner?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Har medicinerat, men de vita utväxterna är kvar Men de simmar runt, är pigga, och äter. Nå'n som har en aning om varför medicinen inte bet, och vad det skulle kunna vara? Svårt att se vad det skulle vara om inte svamp.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    Arbetssätt...