Någon som vet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaandra
    • September 2013
    • 11

    Någon som vet?

    Någon som vet vad detta kan vara har kommit över natten för såg inte det igår :/



    Tacksam för svar
  • Helene&Andreas
    • January 2009
    • 1336

    #2
    Är det bara ett "sår"? Syns lite dåligt på bilden.

    Kommentar

    • Zaandra
      • September 2013
      • 11

      #3
      Jag tycker det ser lite luddigt och vitt ut jag ska se om jag kan ta en bättre bild

      Kommentar

      • Zaandra
        • September 2013
        • 11

        #4
        Får inte bättre bild inte så lätt eftersom det speglar sig och dem rör sig hela tiden så det blir suddigt hoppas det finns någon som kan svara ändå

        Kommentar

        • Zaandra
          • September 2013
          • 11

          #5
          Satt och tittade extra noga nu och det ser inte ut som "Ludd" det ser lite sårigt ut och ser ut som fenan är bruten :/ alla andra fiskar mår bra men vet att jag haft lite otur den sista tiden! Några fiskar som dött vet inte vad jag gör för fel har testat nitrit och det ligger på under 0,3 mg/l har inga medel i förutom happy life som gör kranvatten lämpligt för fiskar. Jag byta från ett 60l till ett 240l för en månad sen ungefär så har inte alls en aning vad som är fel. Jag har 3 malar 3 tetror och en massa molly och guppy

          Kommentar

          • Helene&Andreas
            • January 2009
            • 1336

            #6
            Hmmm tror det är ett sår som blivit infekterat och blivit svamp. Skulle provat höja tempen någon grad och sätta några 2-3 deciliter grovsalt utan jod i ditt kar.

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              Ursprungligen postat av Helene&Andreas
              Hmmm tror det är ett sår som blivit infekterat och blivit svamp. Skulle provat höja tempen någon grad och sätta några 2-3 deciliter grovsalt utan jod i ditt kar.
              Jod eller inte spelar ingen som helst roll. Även finsalt funkar bra...
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              Arbetssätt...