Siamesisk Algätare sjuk eller inte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Los Bados
    • January 2012
    • 2

    Siamesisk Algätare sjuk eller inte

    Hej alla glada,

    Jag undrar om det är någon här som kan säga mig vad det kan vara för fel eller inte som en av mina Siameser har råkat ut för.

    Hans fenor var genomskinliga och fina som dom andras, men så en dag så vart dom ljusgröna men fortfarande genomskinliga. sedan så har dom blivit mer vita/gröna som på bilden. färg ändringen är I fenorna inte på.
    Det positiva är att han är lika pigg och glad och äter som innan.

    Har pratat med ex antal Zoo affärer men alla har bra ruskat på huvudet och fattar ingenting.

    Ha det bra och simma lugnt

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC00280.jpg
Visningar: 1
Storlek: 121,3 KB
ID: 2182937
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Har den ingen beläggning på fenorna är det nog ingen fara. Jag har sett på mina att de har fått gula fenor, istället för helt genomskinliga. Det ska tydligen vara så. På den här bilden, som inte är särskilt bra, kan man ana de gula fenorna. Tror det syns mer ibland, och mindre ibland.
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Shepard; 23 January 2012, 14:39.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • macke_fisk
      • December 2005
      • 4442

      #3
      Kan kanske ha med åldern att göra .
      MVH macke_fisk

      Kommentar

      • Los Bados
        • January 2012
        • 2

        #4
        Ok, skönt att höra att jag inte är ensam.

        Kommentar

        • Anki L
          • August 2011
          • 606

          #5
          Jag tror detta är en Epalzeorhynchos kalopterus (Flying Fox)eftersom den svarta randen går ut på stjärtfenan och den har inte heller genomskinliga fenor. Den säljs ofta som siamesisk algätare...
          350 l

          Kommentar

          • Jens A.
            • March 2007
            • 5026

            #6
            Antalet skäggtömmar är bättre att titta på, även siameser har det där bandet på stjärtfenan. Flying fox har fyra tömmar, siameserna har två. Hur som helst, så kan mina också se ut sådär, och jag vete fasen varför och hur de ändrar färgen. De är mera fascinerande än vad man tror...
            Earth first! We´ll screw up the other planets later!

            Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

            Kommentar

            Arbetssätt...