Briljanttetror dör en efter en - simmar upp och ner på slutet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Allroad
    • November 2009
    • 50

    #16
    ...och det fortsätter med ca 2-3 veckors mellanrum. De blir lite slöa och sedan verkar det som att de inte kan hålla sig på rätt köl utan att buken vänds upp om de inte hela tiden simmar. De vlider fram sakta uppochner. Ett par dagar senare är det finito om man ej avlivar. Finns det något man kan göra eller är det bara att avvakta till de utrotat sig själva?

    Kan tilläggas att alla värden är bra på vattnet och att jag slutat dosera PMDD och sänkt CO2 till spårämnesnivåer...

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13131

      #17
      Ursprungligen postat av Allroad
      Har skaffat duschmunstycke till påfyllningsslangen. Vädrar det bort eventuell kloramin?
      Nix du måste använda vattenberedningsmedel för att få bort det!
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Allroad
        • November 2009
        • 50

        #18
        Tackar, läste mig till det och kör Aquasafe sedan några veckor men de dör sakta av. Verkar nästan som om de får gas/luft i magen då de vill vända upp buken om de inte simmar hela tiden. Saken är den att jag enbart matar under ytan om de får torrfoder så det borde ej vara luft...

        Kommentar

        • CarroAnn
          • August 2011
          • 110

          #19
          Lånar tråden för har ett liknande problem. En neontetra har haft rätt tjock mage sista tiden och kämpar med att simma nedåt hela tiden! Igår kväll välte den omkull i vattnet och låg på rygg och flöt upp mot ytan. Idag är den lika tjock och kämpar fortfarande med att hålla sig nere, men har inte vält omkull en enda gång. Någon idé om vad det kan vara eller vad jag bör göra åt det???

          Kommentar

          Arbetssätt...