Bästa sättet att avliva...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Larsa
    • January 2003
    • 4

    Bästa sättet att avliva...

    Hej!
    Jag har en Svart Fantomtetra som inte verkar må så bra... den försöker simma omkring, men har uppnebarliga problem med balans och så. Simmar upp och ner, i spiraler, flyter omkring osv...

    Så jag antar att det bästa jag kan göra är att avliva den, men vad är bästa sättet att göra det på??

    Eftersom jag är nybörjare på det här med akvarium skulle jag gärna vilja ha lite tips och råd!!

    / L
  • Oscar Cederqvist
    • November 2002
    • 6546

    #2
    Klipp huvudet av honom med en sax eller kniv,.
    Oscar Cederqvist

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Detta ämnet har diskuterats flitigt tidigare i forumet och det finns åtskilliga hundra inlägg i ämnet. Här är en sådan tråd http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5348&ARCHIVE=&whichpage=1 Läs speciellt Ola Svenssons inlägg.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Klipp huvudet av honom med en sax eller kniv,.
        Bra tips. En annan möjlighet är att lägga den i en plastpåse och krossa den med en gummiklubba el. dyl.

        Frys _inte_ fisken, använd _inte_ kolsyrat vatten, och använder du hett vatten, se till att volymen är stor och att vattnet kokar _innan_ du släpper i fisken!
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • casper
          • March 2002
          • 211

          #5