Potatis gurka äpple o broccoli

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hisingislandman
    • December 2006
    • 176

    Potatis gurka äpple o broccoli

    Har jag provat i mitt kar med Molly, platy, guppy, glödbandstetra, ancistrus, amanoräkor, o äppelsnäcka, tigerräka.
    Potatisen var jättepoppis av alla utom tetrorna! Färskpotatis var det ju så det är ju klart! Rå då förstås.
    Gurkan gillade ancistrusen och äppelsnäckan.
    Brocolin var inte så poppis, ancistrusarna nafsade lite men det var inte speciellt intressant.
    Äpplet var ingen höjdare. Skräpade ner väldigt mycket och inte jättepoppis det heller. Snäckorna gillade det mest ( dom där små ogrässnäckorna)

    Nån som har mer tips på mat man kan prova på?

    Jag sänkte maten med en tesked instucken i maten och ett snöre fastbundet så jag slapp bli blöt på hela armen.

  • gizmogirl
    • August 2006
    • 2214

    #2
    Ursprungligen postat av Hisingislandman
    Har jag provat i mitt kar med Molly, platy, guppy, glödbandstetra, ancistrus, amanoräkor, o äppelsnäcka, tigerräka.
    Potatisen var jättepoppis av alla utom tetrorna! Färskpotatis var det ju så det är ju klart! Rå då förstås.
    Gurkan gillade ancistrusen och äppelsnäckan.
    Brocolin var inte så poppis, ancistrusarna nafsade lite men det var inte speciellt intressant.
    Äpplet var ingen höjdare. Skräpade ner väldigt mycket och inte jättepoppis det heller. Snäckorna gillade det mest ( dom där små ogrässnäckorna)

    Nån som har mer tips på mat man kan prova på?

    Jag sänkte maten med en tesked instucken i maten och ett snöre fastbundet så jag slapp bli blöt på hela armen.

    Jag matar med brysselkål och det gillar mina ancistrusar väldigt mycket förvälld innan så den mjuknar, broccoli älskar de och även fiskbullar och gröna skalade ärtor.Banan har jag också provat och det tog slut väldigt fort.

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #3
      Skalade gröna ärter funkar också!
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      • TinaM
        • February 2008
        • 1040

        #4
        Zucchini är favoriten hos mig bland ancistrusar och ottosar. Ancistrusarna gillar också tomat, där jag först tagit bort det geléaktiga med frön.
        32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

        Kommentar

        • Katka
          • March 2009
          • 109

          #5
          Zucchini (eller hurdetänstavas), morot, broccoli och ärter samt spenatblad som kokta, det är vad mina räkor och pitbullplecos och äppelsnäckorna gillar. Dom tipsen har jag hämtat från Zoopet närmaste månaderna. Broccoli skräpar väldigt. Ett bra sätt att samla physas och kanelbullar är att lyfta upp zucchinibiten med skräpsnäckorna på. "Odlade" ett tag även grodyngel (som jag nu släppt tillbaka i naturen), även de gillade samma "veggiemat"... Guppisarna vill helst ha sina urtråkiga flingor...

          Kommentar

          Arbetssätt...