Katten är galen i fiskmat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Destroy
    • October 2007
    • 184

    Katten är galen i fiskmat

    Jag höll nyss på att städa lite i mitt rum så ser jag att katten är inne i luckan på mömbel akvariumet, och så lyfter han ut alg wafers påsen och verkar helt tokig i den, så jag öppnade och gav honom en bit. och han tugga på den som om det vore godis. Är Malmat = kattgodis?
    Fish said to the Ocean:
    'without fishes there is nothing in the Ocean.'
    Ocean reply to the fish:
    without you there is nothing in my life...
  • Mona
    • October 2002
    • 840

    #2
    Japp, det är det.

    Min stora ragdollhane kommer alltid rusande när jag ska mata fiskarna, han måste ha minst en maltablett varje gång. Mina ragdolltjejer tycker dock att han är lite knäpp.
    Min hemsida ~*~ Min YouTube kanal ~*~Applesnail

    Kommentar

    • Uddaveka
      • June 2007
      • 431

      #3
      Mina 4 katter ÄLSKAR fiskmat!
      ~Love animals~
      Kramar Sofia
      160l, 100l, 54l, 40l

      Kommentar

      • PatrikN
        • November 2007
        • 116

        #4
        spillde vegetarisk flingmat i mitt rum och alla 4 katter kom och käkade , poppis är det!

        Kommentar

        • Bette
          • September 2006
          • 635

          #5
          hemma hos mej sitter det en hund och en katt och tigger, varje gång jag matar fiskarna. malgodiset är mums för båda två. brukar strö ut lite av den vanliga fiskmaten på golvet. då är hunden snabb och äter upp det.
          Elisabet

          Kommentar

          • Destroy
            • October 2007
            • 184

            #6
            Vad skönt, då är det inte bara min katt som är knäpp. Han har legat nu vid avkariumet med algpåsen i en timme nu. Hahaha :-D
            Fish said to the Ocean:
            'without fishes there is nothing in the Ocean.'
            Ocean reply to the fish:
            without you there is nothing in my life...

            Kommentar

            • EllaBellan
              • January 2008
              • 23

              #7
              Jag har också gått och trott att min katt var helt knasig.

              Han var alltid framme när jag skulle mata fiskarna och självklart så trodde jag att det var fiskarna som han var ute efter så jag gjorde allt för att hålla honom borta när det var dags för matning. Någon gång glömde jag att kolla var han var och lämnade dessutom akvariet obevakat ett par sekunder precis efter att jag matat fiskarna. Gissa hur paff jag blir när jag ser katten sitta på akvariet och lapa i sig fiskmaten från vattenytan. Fiskarna var inte ett dugg intressanta. Därefter lät jag honom vara med under matningen då och då. Dock inte alltid för fiskarna hade vad jag skulle vilja kalla "ett sunt kattförhållande" och var mycket försiktiga när de skulle ta mat.

              Katten gick bort för ett par år sedan, en bortgång som var oberoende av hans märkliga vanor. Men jag kommer alltid minnas min vän som delade min akvarieentusiasm.

              Kommentar

              • Thomas&Anna
                • January 2006
                • 1030

                #8
                Är ni säkra på att det är katter ni har och inte kattfisk?

                Min två röda katter ratar all fiskmat men försöker gärna fånga fisken i karet. Hmmm.
                Normalt beteende?
                Anna!
                Thomas & Anna

                www.annaothomas.com

                Kommentar

                • fifi
                  • August 2006
                  • 695

                  #9
                  Min valp och hennes far är galna i maltabletterna med ^^ Kan inte mata utan att ge dem också, annars skäller de ut mig haha!
                  mvh
                  Fifi

                  I'm so cute, I poop rainbows.

                  Kommentar

                  • sessan 401
                    • January 2008
                    • 144

                    #10
                    Vilket gott skratt jag fick när jag läste den här tråden.
                    Har själv en stor katt som är det mest segaste man kan tänka sig. Det spelar ingen roll om han ligger å sover i ett helt annat rum så kommer han ändå i full fart när han hör prasslet från malpåsen.

                    Kommentar

                    • Whizzer
                      • May 2005
                      • 498

                      #11
                      Ursprungligen postat av Thomas&Anna
                      Är ni säkra på att det är katter ni har och inte kattfisk?

                      Min två röda katter ratar all fiskmat men försöker gärna fånga fisken i karet. Hmmm.
                      Normalt beteende?
                      Anna!
                      Det kanske är riktiga katter du har?

                      Mina 2 har oxå blivit helt galna i fiskmaten! Sitter o trängs både 2 uppe på locket på akvariet när man ska mata.. spelar ingen roll om de båda två ligger o görsover under överkastet i sovrummet, så fort man öppnar akvarieskåpen så kommer de som 2 torpeder o far upp på akvariet.. O de ger sej ju inte heller förrän de fått smaka på flingorna eller tabletterna.

                      För ett tag sen gjorde de ett gemensamt försök till att bryta sej in i akvarieskåpet mitt i natten. Burkarna med fiskmat rev de ut, men lyckades inte skruva av locken , så de lämnade brottsplatsen stökig utan samvete och gick o la sej igen.
                      Whizzer
                      http://ninavarblane.blogspot.com

                      Kommentar

                      • Thomasi
                        • October 2007
                        • 12

                        #12
                        Min kompis (Solid) har två katter som gillar en slags fodertablett som även alla fiskar är galna i. Det kallar jag bra mat
                        Kruxet med goda ideér är att de snabbt urartar till hårt arbete

                        Kommentar

                        • Destroy
                          • October 2007
                          • 184

                          #13
                          Ursprungligen postat av Thomas&Anna
                          Är ni säkra på att det är katter ni har och inte kattfisk?

                          Min två röda katter ratar all fiskmat men försöker gärna fånga fisken i karet. Hmmm.
                          Normalt beteende?
                          Anna!

                          Det låter lite mer som normalt beteende, enligt den klassiska katten :-D. Min katt är rädd för fiskarna
                          Fish said to the Ocean:
                          'without fishes there is nothing in the Ocean.'
                          Ocean reply to the fish:
                          without you there is nothing in my life...

                          Kommentar

                          • tessilago
                            • July 2007
                            • 373

                            #14
                            Hihi! Har samma "problem", men bara med ena katten. Han älskar allt vad flingfoder och laxpellets heter. Denna katt sätter å andra sidan i sig allt som inte är kattgodis. För sånt man får äta för matte är ju inte lika spännande!
                            Administratör på http://www.rovfisk.se, forumet för rovfiskentusiaster.

                            Kommentar

                            • eriahl
                              • April 2004
                              • 5681

                              #15
                              Off topic men människan slår tillbaka ibland. Min pappa knaprade i sig något mumsigt ur en liten påse godis, trodde han. Godiset var torkade hela små fiskar som godis åt katten. Man dör ju knappast av det men han var väldigt nära att få upp det. Ena sekunden gott och nästa, censur, vad äckligt det är. Han levde ett hyfsat normalt liv efter det ändå.
                              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                              Kommentar

                              Arbetssätt...