Foder till Morri & rödrubin yngel? hjälp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ppalm
    • September 2006
    • 47

    Foder till Morri & rödrubin yngel? hjälp

    Hej
    Har precis fåt ett en kull Cyrtocora morii yngel och Stuartgrant rödrubin (20st+20st) yngel.
    Dessa går själva nu i ett nystartat 54L kar.
    Men vad skall jag mata dom med? flingor är det ända jag har hemma & sorterna är Tetra mini & spirulina 36% går någon av dessa bra?

    MVH Palm
    Senast redigerad av ppalm; 25 August 2007, 10:35.
  • Långås
    • December 2005
    • 1368

    #2
    Jag tror nog att båda dessa kan funka ett tag iaf. Sen är enligt mig det ultimala yngelfodret nykläckt artemia. Inte så krångligt som många säger.
    Mvh Peter

    Kommentar

    • ppalm
      • September 2006
      • 47

      #3
      Hej

      Skaffade fryst Cyklops idag, orkar nog inte kläcka aritema för 25 yngel.

      Hur hårt kan man mata yngel?

      Kommentar

      • Miina
        • April 2005
        • 215

        #4
        Ursprungligen postat av ppalm
        Hej

        Skaffade fryst Cyklops idag, orkar nog inte kläcka aritema för 25 yngel.

        Hur hårt kan man mata yngel?
        Orkar inte kläcka? Har du läst på denna sida? Så mycket enklare än så blir det väl inte? Eller? http://mikes-machine.mine.nu/EasyArtemia_se.htm
        Lycka till med dina bebisar! Alltid kul med smått.
        Kram Miina

        Kommentar

        • ppalm
          • September 2006
          • 47

          #5
          Hej

          Jo jag orkar ju men jag har inget lämpligt ställe att kläcka dom på 25-29°C.
          Vill ju inte ha dom på köksbänken. får se på detta med aritema i framtiden om jag nu får massa kullar på min stora fiskar.
          Men som sagt ynglena äter och frodas undrar bara när dom växer ur 54L karet som dom går i?

          MVH Ppalm

          Kommentar

          • Olivin
            • July 2006
            • 573

            #6
            Ursprungligen postat av ppalm
            Hej

            Jo jag orkar ju men jag har inget lämpligt ställe att kläcka dom på 25-29°C.
            Vill ju inte ha dom på köksbänken. får se på detta med aritema i framtiden om jag nu får massa kullar på min stora fiskar.

            MVH Ppalm

            Det är ingen fara med temperaturen, är det kallare, (dvs vanlig rumstemp) så tar det bara några timmar till innan de kläcks, det är allt. Burken kan stå varsomhelst, behöver inte vara i köket. En lösning kan vara att ställa burken ovanpå ljusrampen = både varmt och ur vägen. Två eller tre burkar igång samtidigt så har man alltid en att skörda ur till matningen.

            Fast nu får det kanske räcka med artemiaövertalningskampanjen...

            Jag har aldrig odlat ciklider, men när det gäller yngelfoder allmänt så finns det väl speciellt finfördelat torrfoder att köpa?
            Medlem i VAAF www.vaaf.se

            Kommentar

            Arbetssätt...