var få tag i daphnia

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • miluhe
    • June 2006
    • 2090

    var få tag i daphnia

    Skriver en till tråd för alla läser inte om Axolotl. Ska mata dem med daphnia i början hur får jag tag på det?

    Mvh Cecilia
  • mayday
    • November 2005
    • 2085

    #2
    i frysdisken på din akvariebutik
    ______________________________________________

    "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

    Kommentar

    • miluhe
      • June 2006
      • 2090

      #3
      Men det ska vara levande till Axolotlerna.

      Kommentar

      • Limia1
        • December 2006
        • 325

        #4
        Är det till nykläckta larver, så kan det kanske duga med den blandning av Daphnier och Cyclops du kan hitta i vattnet vid grunda sjöstränder.

        Så här års så tror jag det kan vara övervägande Cyclops och bara lite Daphnier i fångsten.

        Bor du i närheten av någon sjö eller större vattenhål, så kan du fånga dem med en vanlig akvariehåv. De vita varianten med väldigt fin väv.

        MVH/Anita

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #5
          Japp du har tur att äggen kläcks så här års när det finns levande foder att få tag på. På våren finns det mest faktiskt. Annars skulle jag föreslå att du odlar Moina - en dafnievariant från Japan av lämplig storlek som nog går att få tag på i Skåne.
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • eriahl
            • April 2004
            • 5681

            #6
            Nykläckt artemia om du inte hittar daphnier någonstans. Har du sett den här sidan förresten http://www.caudata.org/cc/species/Am...exicanum.shtml
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

            Kommentar

            • miluhe
              • June 2006
              • 2090

              #7
              Tack för svaren får ut o håva i helgen. Allt för dessa små sötnosar(har inte berättat för min man hur vi ska tillbringa helgen)

              Kommentar

              • Jens A.
                • March 2007
                • 5026

                #8
                Ursprungligen postat av miluhe
                Tack för svaren får ut o håva i helgen. Allt för dessa små sötnosar(har inte berättat för min man hur vi ska tillbringa helgen)
                Håva som ett proffs?



                Dafnier är rätt stora...använd 100 eller 65 mikrometer.
                Earth first! We´ll screw up the other planets later!

                Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

                Kommentar

                Arbetssätt...