Någon foderkunnig som kan hjälpa mig?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • woodo
    • January 2007
    • 605

    Någon foderkunnig som kan hjälpa mig?

    har i karet 4st små,ca 4cm: L074 (tiger peckoltia).
    7 st praktbotior, även dom relativt små
    5 guramis
    2 fjärilsciklider
    2 ancistrus(små)

    min fråga är nu hur ofta jag bör mata och med vad, för att alla ska trivas!
    självklart inte exakt angivet, vore för bra! , men ungefärligt.

    har för tillfället algtabletter,svarta mygglarver och diverse flingfoder samt peletts hemma. bör jag komplettera med tex gurka eller liknande, isåfall hur mycket och hur ofta? är väldigt okunnig om detta så ungefär hur ofta ska jag ge algtablett och i vilken mängd.. fiskarna förutom malarna har jag lite bättre koll på¨... tror jag

    /Mvh Oscar
    150L: Boliviansk fjärilsciklid, corydoras aeneus, ancistrus, L200
  • androxe
    • August 2005
    • 854

    #2
    matar du en del med flingor så behöver du nog inte oroa dig för malarna. Jag har aldrig haft problem med malar trots att jag inte gett dom extra mat i form av tabletter. Men vill du va extra snäll med dom så släng i ett par tabletter i veckan, behövs ej mer.
    Jag hade matat med flingor oftast eftersom det säkrast ger alla mat, varvat med pellets lite då o då för att de lite större ska få i sig tillräckligt...
    Mygglarver kan du ju ge dom nån dag i veckan då du känner för att ge dom lite lyxmat men det är inget direkt nödvändigt....
    mata dom 1-2 ggr om dagen. Du kan låta dom vara utan mat ett par dagar i månaden också, det gör absolut inget, kan t.o.m. vara bra.

    Kommentar

    • mayday
      • November 2005
      • 2085

      #3
      dina malar äter allt typ.
      se till som dom har en rot att gnaga på bara
      ______________________________________________

      "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

      Kommentar

      Arbetssätt...