Kan man få fram microworm genom infusorier?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #16
    Jag tänkte säga att det var catenulider (en sorts små släktingar till plattmaskarna; de är mycket vanliga i akvarier), men de glider fram (ungefär som sniglar). Om de "rör sig igenom att kroppen förlängs och förkortas" så är det antingen fåborstmaskar eller möjligen flug/sorgmygge-larver. Bägge är bra fiskfoder, och ingendera är farliga för fiskar.

    Om dina fiskyngel äter dem - gläds och var glad, och sprid dem gärna till andra akvarister.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Krax
      • December 2005
      • 1329

      #17
      Kan undras om man skulle kunna odla dom? T ex i en balja med lite sjösediment och cirkulationspump.

      Kommentar

      • Dreeamcatcher
        • August 2004
        • 179

        #18
        Ursprungligen postat av Krax
        Kan undras om man skulle kunna odla dom? T ex i en balja med lite sjösediment och cirkulationspump.

        Ja jag har också funderat på det...Dom lever ju i "slam" på botten så det lär gå att odla i en burk om man har bra cirkulation. Ska kanske ta och prova det
        Driver hemsidan: www.kampfisk.just.nu

        Allt du behöver veta om kampfisken!

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #19
          Å andra sidan finns ganska mycket kunskap hur man odlar mikromask, grindalsmask osv.
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          Arbetssätt...