Foder t Amanoräkor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lena123
    • January 2006
    • 336

    Foder t Amanoräkor

    Jag har 2 små (drygt 1 cm) Amanoräkor i mitt yngelkar tillsammans med Platyyngel (3 vec). Klarar dom sej på resterna som blir över eller vad ska jag ge dom för foder?
  • Mona
    • October 2002
    • 840

    #2
    Ursprungligen postat av Lena123
    Jag har 2 små (drygt 1 cm) Amanoräkor i mitt yngelkar tillsammans med Platyyngel (3 vec). Klarar dom sej på resterna som blir över eller vad ska jag ge dom för foder?
    Mina amanoräkor snor maten från fiskarna (de är inte så försynta av sig) och äter alger som de hittar på växterna. Jag tror nog att dina kommer att klara sig. Om du inte har alger i akvariet så kan det vara bra att stödmata med algtabletter.
    Min hemsida ~*~ Min YouTube kanal ~*~Applesnail

    Kommentar

    • Vitae
      • November 2005
      • 52

      #3
      Mina amanoräkor festar också på alla slags grönsaker som jag stoppar ner; zucchini, gurka, ärter etc.

      Algtabletter är också en storfavorit, de blir alldeles till sig. Dessutom blir de kannibalistiska när jag matar med brine shrimp.

      De är roliga och väldigt tjuvaktiga! Kan de, så släpar de iväg med så mkt som möjligt till något gömställe för att mumsa i lugn och ro
      Senast redigerad av Vitae; 06 February 2006, 11:20.

      Kommentar

      • Sonja
        • October 2003
        • 7357

        #4
        Och mina körsbärsräkor är helt galna i tinad stor artemia. Det är något som lockar fram dom snabbt det
        Alltid nyfiken!
        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

        Kommentar

        Arbetssätt...