hur underlätta zuccinimatning?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lenis3
    • June 2004
    • 2254

    #16
    hmm detta var avancerat.. kokade zuccinin igen..

    Jag hade skal på , kanske skulle kokat ut. Nåja, jag kör en skiva i micron 2 min, tar bort skalet och kärnorna.. då ska den fanimej sjunka
    Min zoon
    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

    Kommentar

    • mayday
      • November 2005
      • 2085

      #17
      trä en sked igenom o fäst en fiskelina

      Enklare o du behåller all näring i den
      ______________________________________________

      "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

      Kommentar

      • lenis3
        • June 2004
        • 2254

        #18
        hmm ja jag får nog köra på med skedarna. la zuccinin i en kopp o micrade (den sjönk då) men tyvärr blev det ingen hit.. antar att de är vana vid o-kokad!Nåja.. får bli fiskelinan! tack för infon om näringen mayday.
        Min zoon
        Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

        Kommentar

        • Birgitta W
          • October 2005
          • 2764

          #19
          Jag kör med "skedmetoden". Sedan tar jag upp sked och rester med håven. Tycker jag funkar bra...
          Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

          Min zoon :
          http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

          Kommentar

          • Fisktjejen
            • February 2005
            • 310

            #20
            Ursprungligen postat av mayday
            kokta grönsaker inåller väldigt lite näring
            dem mesta fins då i kokvattnet

            samt så inehåller dagens grönsaker bara en liten del av det dom brukade göra
            dom drivs så hårt så blir inte mycke näring i dom
            Fast då är frågan vad för slags näring som behövs! Om vi inte vet det är det ju svårt att säga vad som behövs! Det skulle ju lika gärna kunna vara så att den förvällda zuccinin är mer lättsmält! Är det någon som vet?
            (Lika svårt som att säga att alla människor ska äta mindre kolhydrater och fett och mer proteiner och grönsaker utan att veta vad det faktiska behovet för den människan är)
            Hos mina små-malar verkar ärtor vara favorit just nu! Behöver de även animaliskt foder, typ räkmix? För ancistrusar är ju inte enbart vegetarianer? Just nu ratar små-malarna de nya maltabletterna (fel sort antar jag). Läste att någon gav dem fiskbullar! Fler som provat det? Eller ska man mosa räkor? Fler förslag?

            Kommentar

            • mayday
              • November 2005
              • 2085

              #21
              Asså dra inte inte mäniskors behov av kolhydrater i resnonemanget då vi inte är växtätare längre utan anpassade kötätare

              samt kokade livsmedel förlorar vitaminer o mineraler samt spränger sönder cellerna i livsmedlet ..Råa grönsaker är alltid nyttigare såvidare man inte förväller dom för att få ut gifter ... som vid vissa svampar dock ska dom aldrig komma i kontakt med ett akvarie.

              Överviktiga mäniskor kan med fördel dra ner på kolhydrater men fins ingen mening för en normal mäniska att göra.
              Samt skilnad på korta o långa kolhyrater.

              Vill du dina fiskar ska få i sig mineraler o vitaminer så koka inte grönsaken
              vill du ha bukfylla bara så koka den .

              samt vad är problemet med skeden du måste ju ändå ha upp resterna så dom inte ruttnar .. samt en kokad grönsak ruttnar o blir dålig fortare då en färsk fortfarande lever i flera timmar efter den skärs upp
              ______________________________________________

              "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

              Kommentar

              • Fisktjejen
                • February 2005
                • 310

                #22
                Min avsikt var inte att diskutera människors diet, utan att göra jämförelsen att slutsatser om vad som är bäst foder vet man ej, om man inte vilka behov arten har. Är det någon som vet vilka behov ancistrusar har? Efterlyser igen mer kunskap om malars näringsbehov. Är det någon som vet någon bra bok i ämnet?

                Kommentar

                Arbetssätt...