Grönsaker?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bubbelina
    • June 2003
    • 322

Grönsaker?

Vilka grönsaker kan man ge till akvarie fiskar? det kanske finns hundratals men vilka är rekomendabelt?

Och till en dum fråga... Ska man koka dom innan fiskarna får dom?Ärtor och gurka ska ju inte kokas men hur e det med broccoli och brysselkol?
    Föresten om grönsakerna är frysta kan man tina upp dom i micron då eller är det farligt? Om man inte bör göra det vad ska man göra då?

Mvh
    "Allways look at the brhigt side of life.."
  • klara
    • September 2002
    • 1112

Broccoli, brysselkål och blomkål lägger jag i en mugg vatten och kör i micron knappa minuten. Som du säger - ärtor, squash och gurka ger du som det är. Kokta morotsslantar och tinad spenat gillar mina malungar också.
    /Klara
    ------------------------
    Min hemsida
    Min zoon

Kommentar

• Bubbelina
      • June 2003
      • 322

Okej tack =) Men är dom frysta då? Vattnet tar ingen skada då va?

Mvh

Kommentar

• klara
        • September 2002
        • 1112

Ja jag använder frysta grönsaker (utom gurka och squash förståss). Brysselkål och broccoli kommer att ge en viss lukt i rummet, det får du vara beredd på. Ta bort överblivet efter ett dygn. Squash och gurka kan snabbt slamma igen ett litet innerfilter så kolla det oftare om du matar med dessa grönsaker.
        /Klara
        ------------------------
        Min hemsida
        Min zoon

Kommentar

• Bubbelina
          • June 2003
          • 322

Okej tack! =D

Kommentar

• glimten
            • May 2004
            • 150

jag ger mina kampfiskar gröna ärtor(tinade i varmt vatten), dom gillar det, speciellt honorna.
            Vill ni veta allt om kampfiskar så är ni välkomna till vårat Kampfisk forum som ni hittar här: http://www.bettas4all.com

Ni är också välkomna till vårat Fisk forum som ni hittar här: http://www.aquariumfishes.org

Kommentar

• lenis3
              • June 2004
              • 2254

jag har matat mina fiskar med ärtor men jag kan inte se om de äter upp den eller inte.. lite jobbigt attt riva upp och leta rätt på ärtan dagen efter om de inte har ätit upp den..
              Min zoon
              Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

Kommentar

Arbetssätt...