Mata fiskar med räkfoder?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MsDimitri
    • July 2011
    • 140

    #16
    Googlade runt lite på ancistrus och min 'mal' kan nog inte vara en sådan då den inte har någon 'mustach' :S

    Kommentar

    • malavi
      • December 2007
      • 396

      #17
      Ursprungligen postat av MsDimitri
      Googlade runt lite på ancistrus och min 'mal' kan nog inte vara en sådan då den inte har någon 'mustach' :S
      Det e bara hanarna som får mustach.
      Mvh Daniel

      Kommentar

      • devion
        • March 2011
        • 52

        #18
        på ren gissning skulle jag också säga ancistrus...kan va en hona, dom har väldigt lite, om ens någon "mustasch"
        //Daniel

        Kommentar

        • MsDimitri
          • July 2011
          • 140

          #19
          Oh! Det förklarar mycket ;o . Googlade runt lite mer och hittade en bild på en ancistrus som liknar min väldigt mycket fast min har inte lika stora prickar och de är mer regelbundna: http://www.bing.com/images/search?q=...=0&FORM=IDFRIR

          Kommentar

          • macke_fisk
            • December 2005
            • 4442

            #20
            Alla ser inte likadana ut när de är små, vissa ser ut att ha fler prickar, vissa är ljusare och andra lite mörkare. Men vad jag se på dina bilder så kör jag på vad de andra med sa. De blir upp mot 10-13 cm.
            MVH macke_fisk

            Kommentar

            • MsDimitri
              • July 2011
              • 140

              #21
              Eh , då har jag ett problem om det blir SÅ stora. Får bli att avancera till ett större kar då ..
              Blir lite irriterad då de i djuraffären sa att de lir run 6 cm MAX. Känns som att det har blivit en vana att man får felaktig information hela tiden..


              I alla fall! Vad kan jag mata min filur med om den verkar totaldissa algtabletter och fodertabletter för malar & bottenlevande?

              Kommentar

              • macke_fisk
                • December 2005
                • 4442

                #22
                De lär sig efter tag att äta det som de bjuds på. För vissa fiskar tar det ofta ett litet tag innan de vänjer sig vad du matar med. Det är inte ofta de blir fullt fullvuxna. De flesta jag har sett blirr upp mot 8-10 cm. Men de är de några år på nacken.
                MVH macke_fisk

                Kommentar

                Arbetssätt...