Ny "scape" åsikter, feedback?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias G
    • June 2015
    • 190

    Ny "scape" åsikter, feedback?

    Ville ha en enkel, "Low-tech" scape då jag tröttnat på den gamla, kom upp med detta? Vad tycks? Jag blev rätt så nöjd så det är väl det som räknas, ni får gärna kommentera den positivt/negativt för skojs skull


    Senast redigerad av Mathias G; 17 April 2018, 14:52.
  • åheim
    • April 2006
    • 13131

    #2
    Scapen är skitsnygg "per say" men det som inte lirar är gruset, stenen och bakrundsplanschen... En snygg sten och byte till sand eller nåt annat snyggt substrat och sen en svart eller frostad bakgrund så tror jag det verkligen skulle bli bra!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Mathias G
      • June 2015
      • 190

      #3
      Tack för de svaret, kul å höra! Näää jag vet att planschen å gruset inte lirar , vart min första burk detta så visste inte riktigt vilket grus etc som var snyggast. Så denna har sett olika ut ett antal gånger , lite ”experimentakvarium”

      Kommentar

      • Christer5
        • July 2015
        • 915

        #4
        Som sagt byt bakgrund,sedan vilket grus/sand och sten du har är upp till själv att tycka om,det är väl inte fel som du har nu men jag gillar sand 1-2 mm.

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13131

          #5
          Förresten lite kul att du dedikerat akvariet till Joey Mullen Han har ju verkligen gått igeom en metamorfos... Han var entonig, lågmäld och tanig under sina första år på sin kanal men sen jäklar exploderade det. Nu är han ju lite av en stjärna för många akvarister och drar fulla hus vart en han än kommer och föresläser eller bara gästspelar!
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • Mathias G
            • June 2015
            • 190

            #6
            Ursprungligen postat av åheim
            Förresten lite kul att du dedikerat akvariet till Joey Mullen Han har ju verkligen gått igeom en metamorfos... Han var entonig, lågmäld och tanig under sina första år på sin kanal men sen jäklar exploderade det. Nu är han ju lite av en stjärna för många akvarister och drar fulla hus vart en han än kommer och föresläser eller bara gästspelar!
            Haha, ja jag diggar honom, följt han under fler år och har verkligen sett förändringen. Jag har till och med träffat honom i London, så har till och med en selfie med honom ^_^

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13131

              #7
              En given profilbild på zoopet ju!

              Jag hade en dispy med honom en gång, på den tiden inläggen var väldigt få och han svarade på allt. Han påstod nämligen att en eheim 2073 innehöll mer filtermängd än fluval fx5... Han sa att fluval bara hade 5,4L filtermaterial och eheim 6 nånting... men eheim behållaren var på totalt 6L och fluvals har ju typ 12-15L filtermadia men plats för 5,6L biomedia, men den övriga filtermassan ska ju räknas också men icke det gick inte in i hans huvud
              Senast redigerad av åheim; 19 April 2018, 17:55.
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              • Mathias G
                • June 2015
                • 190

                #8
                Haha sant det med bilden har jag inte ens tänkt på.

                kul, nu märks det att han var trött. Såg mest bedrövad ut av alla som ville fråga saker och ta bilder. Blev lite paff jag tyckte han var så kort i verkligheten.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  #9
                  Inredningen är jättesnygg, men skulle önska lite höga växter till dina regnbågar - där dom liksom kan "kryssa" runt om du förstår hur jag menar. Bakgrunden och sidorna är liksom "lite tomma".
                  Absolut ingen kritik, bara hur jag själv skulle ha inrett
                  En bild från mitt regnbågskar när det begav sig.

                  Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_5714.JPG
Visningar: 195
Storlek: 243,7 KB
ID: 2383576


                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mathias G
                    • June 2015
                    • 190

                    #10
                    Tack! Ja förstår din idé, men jag ville skapa nån slags ”ö-känsla” men är redan sugen på att addera några anubias också. Dom blir dock så tråkiga i mitt kar då dom inte kan skuggas från lyset och blir lätt fula.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      #11
                      Ursprungligen postat av kardinaltetran
                      Tack! Ja förstår din idé, men jag ville skapa nån slags ”ö-känsla” men är redan sugen på att addera några anubias också. Dom blir dock så tråkiga i mitt kar då dom inte kan skuggas från lyset och blir lätt fula.
                      Ok, jag förstår

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Christer5
                        • July 2015
                        • 915

                        #12
                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Inredningen är jättesnygg, men skulle önska lite höga växter till dina regnbågar - där dom liksom kan "kryssa" runt om du förstår hur jag menar. Bakgrunden och sidorna är liksom "lite tomma".
                        Absolut ingen kritik, bara hur jag själv skulle ha inrett
                        En bild från mitt regnbågskar när det begav sig.

                        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_5714.JPG
Visningar: 195
Storlek: 243,7 KB
ID: 2383576

                        Synd att bilden är så hårt fotoshoppad då det blir lite onaturligt,annars en väldigt fin bild.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          #13
                          Ursprungligen postat av Christer5

                          Synd att bilden är så hårt fotoshoppad då det blir lite onaturligt,annars en väldigt fin bild.
                          Christer, bilden är inte alls hårt fotoshoppad - förstår inte riktigt varför den kommentaren, jag fotade i dunkelt ljus efter ett vattenbyte, så då blir bilden därefter, så inget fusk alls Christer

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Christer5
                            • July 2015
                            • 915

                            #14
                            Då hade jag fel, färgerna är så onaturliga

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              #15
                              Ursprungligen postat av Christer5
                              Då hade jag fel, färgerna är så onaturliga
                              Nej då Christer, färgerna är absolut inte onaturliga utan speglar välmående fiskar efter ett vattenbyte

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...