Limma växter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Chelsea64
    • May 2016
    • 43

    Limma växter

    Hej. Tänkte limma fast lite växter på lite rötter. Vad tror ni om att använda följande lim ?

    Orca Gel Super Glue är ett lim baserat på cyanoakrylat och fastnat på några sekunder. Fungerar att limma på metall, glas, porslin, keramik, gummi, läder, trä, papper, plast (ej lämplig för PE, PP, Styropore och mjuk PVC).



  • Frekr
    • March 2017
    • 8

    #2
    "For fixing under water - especially corals like Acroporas and water plants like Anubias on rocks or wood."
    Om de inte ljuger så borde det gå! Själv har jag lirkat in rötterna i sprickorna roten. Hoppas det ska fungera

    Kommentar

    • Chelsea64
      • May 2016
      • 43

      #3
      Ursprungligen postat av Frekr
      "For fixing under water - especially corals like Acroporas and water plants like Anubias on rocks or wood."
      Om de inte ljuger så borde det gå! Själv har jag lirkat in rötterna i sprickorna roten. Hoppas det ska fungera
      Ja limningen i sig är inget nytt för mig. Men limmet. Nu var det dock slut så det limmet hos leverantör. Så det blev ett JBL istället. Å det fungerar bra

      Kommentar

      • Tokfan
        • January 2017
        • 3

        #4
        Jag har sett folk som limmar fast plantor med vanligt limpistol, är det något speciellt lim de använder eller kör de bara med vanligt biltema smältlim?

        Kommentar

        • Torreador
          • April 2010
          • 523

          #5
          Jag använder vanligt superlim. Men man måste kolla så att det är gel och att det är cyanoakrylat!!! Loctite har ett bland annat.
          Följ mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle på:

          www.bondmoran.nu

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            #6
            Varför inte använda vanlig bomullstråd eller fisklina?

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Torreador
              • April 2010
              • 523

              #7
              För att superlim är så mycket lättare ;-)
              Följ mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle på:

              www.bondmoran.nu

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                #8
                Ursprungligen postat av Torreador
                För att superlim är så mycket lättare ;-)
                Ok, men "limma" växter känns inte så naturligt i min värld . Fast allt det nya kanske ändå är ok - har faktiskt inte en aning.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                Arbetssätt...