Bygg din egen bakgrund *GUIDE*

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • gonzo44
    svarade
    Thanks man.......

    Lämna en kommentar:


  • Majkie88
    svarade
    snyggt som vanligt

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    lite fler bilder..
    vad man ska tänka på när man gör typ sten eller liknande
    är väl att försöka få en bild på hur du vill ha det innan ni börjar
    då är det mycket lättare att få det bra i slutändan.
    det är med detta, som allt annat man gör typ tapetsera eller målar en vägg
    gör du det inte bra från början, så är det inte lätt att få det bra i slutändan.
    likadant när ni lägger på hus-fixet på bakgrunden,
    om ni typ drar med penseln på olika håll och skapar olika skuggningar redan nu,
    så har du mönster på sten och liknande gratis när dom skall färgläggas..
    kolla bilden på den svartvita bakgrunden jag lägger här bland dom andra bilderna (längst ner), ska försöka hitta en där det syns hur jag menar..
    här när jag lägger på färgen gäller det att bara nudda topparna med penseln,
    och framförallt, lite, mycket lite färg i penseln, sedan typ viftar jag med penseln över topparna på bakgrunden
    och på så vis får jag denna effekten.. Svårt att förklara med ord jag har försökt få till en video på när jag målar en bakgrund... det kommer det har jag nog redan lovat tror jag.... så det kommer... =))))
    är det något ni undrar över så bara fråga.... inte en enda fråga är dum nog att inte ställas... =)))
    Bifogade filer
    Senast redigerad av gonzo44; 22 November 2012, 11:27.

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    lite mer bilder på hur man kan göra denna gång med både frigolit och fogskum,
    vet inte om det behövs någom beskrivning lägger mest bara upp för att visa att det går göra på många olika sätt
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Ursprungligen postat av Ken Olofsson
    Små yngel tar mycket tid i skötsel, en burk mat räcker längd, stora ciklider sköter sig självt men skLl ha en fet burk mat per dag och måste ha stora filter (plånböcker)
    så sant så... =))

    Lämna en kommentar:


  • Ken Olofsson
    svarade
    Ursprungligen postat av gonzo44
    yess lite därför jag spridit ut åldrarna på mina yngel, snart 4 och 15 (öööhh Mopeeed) hehe..
    Små yngel tar mycket tid i skötsel, en burk mat räcker längd, stora ciklider sköter sig självt men skLl ha en fet burk mat per dag och måste ha stora filter (plånböcker)

    Lämna en kommentar:


  • Majkie88
    svarade
    Ursprungligen postat av clarias89
    Min bakgrund är 100 x 50 cm (30 cm på det tjockaste stället) kostnaden blev följande:

    * Frigolit (3 skivor: 120 cm långa och 60cm breda, 3 cm, 5 cm , 10 cm tjocka) 80 kr, Byggmax
    * Putsbruk 49 kr, Byggmax
    * Cilikon 60 kr, Granngården
    * Vattenfärg 50 kr, Ica butik
    * Epotex akvarielack 1x1 meter 230 kr, http://www.exoherp.net/pris_epotex_akvarielack.htm

    Bild på bakgrunden:




    Ska bara lacka sen är den färdig
    Den va inte dum du jag förstår fortf inte hur fan ni får till färgerna så naturlig asså. men men har ju fått lite mer tid till begrundande innan mitt egna projekt kommer igång. blev av med jobbet härom dan så får tyvärr prioritera pengarna på typ de mest vitala möblerna till nya lägenheten. helt jävla underbar tajming får jag ju säga. samma dag vi la in beställning på nya möbler cirkus 30 000 kr så fick jag beskedet. Tur i oturen så blev de fel med beställningen så vi skulle göra om den dan efter. Men de får nog bli att surfa blocket istället.

    Lämna en kommentar:


  • clarias89
    svarade
    Min bakgrund är 100 x 50 cm (30 cm på det tjockaste stället) kostnaden blev följande:

    * Frigolit (3 skivor: 120 cm långa och 60cm breda, 3 cm, 5 cm , 10 cm tjocka) 80 kr, Byggmax
    * Putsbruk 49 kr, Byggmax
    * Cilikon 60 kr, Granngården
    * Vattenfärg 50 kr, Ica butik
    * Epotex akvarielack 1x1 meter 230 kr, http://www.exoherp.net/pris_epotex_akvarielack.htm

    Bild på bakgrunden:




    Ska bara lacka sen är den färdig

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Ursprungligen postat av Ken Olofsson
    små yngel tvingar en till att vara aktiv......


    är det egna yngel så skall de matas, bytas på, köras till fotboll, till och från dagis/skola.


    är det fiskyngel så skall det matas, kläckas artemia, bytas vatten, håvas upp, koppas ner


    same shit...different day.....



    .
    yess lite därför jag spridit ut åldrarna på mina yngel, snart 4 och 15 (öööhh Mopeeed) hehe..

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Det kommer en summering snart.. hittat en lämplig kartong till den nu.... så det kommer lite bilder och beskrivning på hur det hela gick till.....

    Lämna en kommentar:


  • Ken Olofsson
    svarade
    ser fram emot en summering på "min" bakrund som verkar bli hur bra som helst.

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    jo det är ju så :P

    Lämna en kommentar:


  • Ken Olofsson
    svarade
    små yngel tvingar en till att vara aktiv......


    är det egna yngel så skall de matas, bytas på, köras till fotboll, till och från dagis/skola.


    är det fiskyngel så skall det matas, kläckas artemia, bytas vatten, håvas upp, koppas ner


    same shit...different day.....



    .

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    ..ja... fan..

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    hehe dissningar är vi gamla rävar bra på och ja Hannes du ska bli pappa snart så livet som ungtupp slutar tvärt nu..

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...