Storstädning i akvariumet!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Klematis
    • March 2008
    • 60

    #16
    Det är ju lite det som är roligt att möbelera om och fixa. sedan är det ju skönt att bara sitta och titta när allt är fint och fungerar utan problem.
    Jag har kommunalt bra vatten, mjukt. Brukar ha i vattenberedningspreparat från zooaffären för säkerhetsskull när jag delbytar vatten. Kanske är det onödigt. Har även i salt. Det har fungerat bra tycker jag.
    klematis

    Kommentar

    • Klematis
      • March 2008
      • 60

      #17
      Jag brukar slamsuga delar av botten när jag bytar ca 30% vatten 1 ggr/ ca. Ibland är det mer smuts än annars. Är det bara onyttigt eller kan växterna ta upp näring från bööset på botten?
      klematis

      Kommentar

      • Bowman
        • December 2008
        • 1318

        #18
        Du måste börja skriva byter. Min hjärna krullar sig när jag ser din version av ordet

        Jag håller förövrigt med dig, det är kul att greja. Riktigt sugen på att köpa ett par småkar till, just bara för att greja med.
        Men man skall hinna med allt också!

        Kommentar

        • Klematis
          • March 2008
          • 60

          #19
          Vilka krav du har"Bowman", Ska man skriva rätt också. Jag ska skärpa mig
          klematis

          Kommentar

          • Bowman
            • December 2008
            • 1318

            #20
            Hehehe, nej då klagar inte på stavningen, för jag tror du stavar rätt!
            Det är din "skrivslang" som svider..

            Kommentar

            • Klematis
              • March 2008
              • 60

              #21
              Har fått för mig att man kan slänga till det lite lättvindigt på nätet. Har du läst "ungdomarnas sätt att skriva på nätet, eller sms?? Ett helt eget språk!! De du... det kallar jag "skrivslang" det!
              klematis

              Kommentar

              • Bowman
                • December 2008
                • 1318

                #22
                Ursprungligen postat av Klematis
                Har fått för mig att man kan slänga till det lite lättvindigt på nätet. Har du läst "ungdomarnas sätt att skriva på nätet, eller sms?? Ett helt eget språk!! De du... det kallar jag "skrivslang" det!
                Ja visst är det så.
                Nej jag har inte läst det du nämner tyvärr. Men känner till fenomenet såklart.

                Jag tycket man skall skriva korrekt svenska (utan att vara en anal språknasizt kanske).
                För det är ju bara genom texten man skriver som man möter andra människor på internet, samt blir bedömd igenom.

                Men det är ju bara min åsikt.

                Sen kanske man skall akta sig för att alltid klanka ner på andra skrivning för det finns människor med dyslexi eller andra skrivsvårigheter tex. Sjukt mycket färre än man skulle kunna tro med tanke på hur folk skriver dock.
                Tyvärr så är slöhet och outbildning den vanliga orsaken.

                Kommentar

                • Agnez
                  • February 2007
                  • 337

                  #23
                  Håller helt klart med dig Bowman.
                  Visst kan man stava fel ibland, men att läsa igenom det man skrivit en gång INNAN man skickar iväg ett inlägg är väl inte för mycket begärt...eller?
                  Det tycks inte vara något alla anammar och då blir man inte heller alltid bedömd som man kanske önskar.
                  Agnez

                  Kommentar

                  • Klematis
                    • March 2008
                    • 60

                    #24
                    Håller helt med er, Agnez och Bowman. Man ska inte strunta i skrivreglerna och slarva hur som helst. Det var mest som skämt som jag påpekade "Ungdomarnas" sätt att skriva. Sedan finns det ju många som inte kan skriva helt rätt, men ändå vill vara med!
                    klematis

                    Kommentar

                    • cecilienne
                      • February 2007
                      • 282

                      #25
                      Vare sig man ska stava rätt eller fel så är det inte passande att gå off topic såhär. Det är inte rätt "netikett" på ett forum helt enkelt. ...så har ni lärt er att inte bara stava rätt också. Sug på den ;P (kunde inte låta bli)

                      Kommentar

                      • Bowman
                        • December 2008
                        • 1318

                        #26
                        Ursprungligen postat av aelva
                        Vare sig man ska stava rätt eller fel så är det inte passande att gå off topic såhär. Det är inte rätt "netikett" på ett forum helt enkelt. ...så har ni lärt er att inte bara stava rätt också. Sug på den ;P (kunde inte låta bli)
                        Det är olika på olika forum, i detta är det tydligen ganska ok. Sug på den du.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...