Förvaring av PMDD?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ludde__
    • February 2008
    • 40

    Förvaring av PMDD?

    Kort undran bara, jag har köpt PMDD och blandat till i flaskor, hur ska dessa försvaras? Kylskåp? Mörkt/ljust?
    312 l sällskapsakvarium
    Flera Platys, Guldbarber, några Kardinaltetror och Saxtetror, 1 Slöjstjärt och 1 mal. 1 Zebrasnäcka och 2 Äppelsnäckor 4 nyinköpta Siamesiska algätare
    Min blogg om det mesta http://stockholmsludde.blogg.se/
  • peterhaack
    • November 2004
    • 1752

    #2
    Kommer de att förbrukas snabbt ställ dem under karet kommer de att stå länge ställ dem svalt och mörk.
    Siten där alla plantor växer PlantSwap!

    Kommentar

    • Anna_mvb
      • September 2007
      • 436

      #3
      En liten fråga på nästan samma tema:
      om man köper portions pmdd med micro+ och inte blandar med vatten, ska allt ligga svalt och mörk med?

      Kommentar

      • Guest

        #4
        Ursprungligen postat av Anna_mvb
        En liten fråga på nästan samma tema:
        om man köper portions pmdd med micro+ och inte blandar med vatten, ska allt ligga svalt och mörk med?
        Micron bör förvaras mörkt iallafall. Kallt har jag däremot inte min, men det skadar säkert inte.

        Kommentar

        • Ludde__
          • February 2008
          • 40

          #5
          Tack för svaren! Blir att ställa dom lite kallt och mörkt eftersom jag räknat med att det ska räcka åtminstonde några månader...
          312 l sällskapsakvarium
          Flera Platys, Guldbarber, några Kardinaltetror och Saxtetror, 1 Slöjstjärt och 1 mal. 1 Zebrasnäcka och 2 Äppelsnäckor 4 nyinköpta Siamesiska algätare
          Min blogg om det mesta http://stockholmsludde.blogg.se/

          Kommentar

          • andersfiskar
            • March 2007
            • 384

            #6
            Min flaska med micro+ möglade på några veckor när jag inte hade dem kallt. Kommer såvida i framtiden alltid ha alla flaskor kallt, alternativt torrdosera.
            //
            Mvh
            Anders

            Kommentar

            Arbetssätt...