Fettfläckar på vattenytan?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Theo
    • January 2004
    • 203

    #16
    Ge er nu! Hoppas Tomtemor fått svar på sin fråga... Om han har det, så bara sluta!
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=155688

    Inte så mycket än... men det kommer!

    Kommentar

    • Svarth
      • January 2004
      • 21

      #17
      Jag har också en tunn grå hinna på ytan i mitt malawikar. Eftersom hinnan fanns innan jag skaffade fiskarna och började mata så kan det inte bero på fodret. Jag har fått för mig att det kan vara damm ifrån gruset...?
      180l malawi
      100l sällskapsakvarie
      50l guppy
      45+10l yngelkar

      Kommentar

      • Tropfrog
        • October 2002
        • 8078

        #18
        Om karet är nystartat så kan hinnan bero på något som kommer från gruset. Om gruset har varit använt förr så kan det vara proteiner som vi har diskuterat innan.
        MVH
        Magnus
        min zoon

        Kommentar

        • imported_n/a
          • January 2004
          • 44

          #19
          Ja du,Tropfrog. Då är det väl fettfläckar efter som du bestämt att det är så.Håller med bara o ge sig.

          Kommentar

          • Tropfrog
            • October 2002
            • 8078

            #20
            Duktig kille Visst kan tobaksrökning ge hinna på ytan om man använder luftpump till karet. Om man som de flesta har täckglas, lysramp och ytterfilter så kommer inte så mycket i karet att det kan ge hinna. Om man som jag har öppet akvarium så bildas det hinna hela tiden av damm och annat som faller ner i karet.
            MVH
            Magnus
            MVH
            Magnus
            min zoon

            Kommentar

            • imported_n/a
              • January 2004
              • 44

              #21
              Ja och tyvärr inte bara tobaksrök som åker in i luftpumpen.Har själv 4 tankar varav en är öppen o tre slutna.Samma hinna i alla under ngra timmar efter matning.Kan vi inte kolla hur det är angående luftpumpar? Har själv en känsla av att det är väldigt vanligt.Vad säger ni andra? Har själv luftpumpar som bara går under natten (efter att jag fått den gråa hinnan) för att som jag kallar det för Lufta ur.

              Kommentar

              • Tropfrog
                • October 2002
                • 8078

                #22
                Om det är enbart från luftpumparna så borde man ju kunna sätta någon typ av filter i insuget. Själ vägrar jag luftpump efterssom det är slöseri på den dyrbara co2n. Men som sagt: Jag tror att det blir svårt att bli av med hinnan så länge man matar med högprotein foder.
                MVH
                Magnus
                min zoon

                Kommentar

                Arbetssätt...