För varmt hjälp!!!!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #16
    Ursprungligen skickat av bagarn
    nu blev jag nervös fiskarna jag har är uaru diskus apistogramma l-malar.
    Det är temperaturtåliga fiskar, men jag skulle nog ändå rekommendera att försöka få ner tempen nån grad, för säkerhets skull.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • walle_1
      • April 2003
      • 221

      #17
      När jag slänger ner en PET-flaska på 1,5 liter i mit 375 liters så smälter den på ca 10 min och sänker tempen med ca 0,2 grader. Helt värdelöst med andra och eftersom det ökar lika fort igen.

      Det är effektivare att frysa in vatten i 2 liters glassburkar sedan slänga i isklumpen.

      Att byta 35-50 % vatten per dag låter inget vidare. Du kommer att vara utan filterbakterier ganska snart. När jag gjorde ett 60 % vattenbyte EN gång så fick jag obalans direkt. Du märker nog inte av det nu eftersom du byter varje dag. Men när du slutar men dagliga vattenbyten så kommer du troligen få algexplosion och högt nitrit.

      MVH Martin
      MVH Martin
      http://m1.271.telia.com/~u27102612/

      Kommentar

      • MusiCat
        • April 2003
        • 299

        #18
        Bra tips med glassburkarna! Men kan det inte hända att vattnet blir "dåligt" om det varit fryst, eller det har ingen betydelse? Läste att kokat vatten kunde va dåligt för fiskarna. Fast det kanske inte spelar nån roll när det är så lite vatten det handlar om?
        Mvh, Kattis
        http://www.tjornebrant.se

        Kommentar

        • Tottofagrin
          • July 2003
          • 330

          #19
          Har man ett gammalt litet kylskåp liggandes som man kan borra lite i kan man låta vatten cirkulera i några meter slang inne i kylskåpet och sedan tillbaka ner i karet.. Hoppas ni följde med i mitt resonemang...
          MVH Kalle
          "Skogseken har skaftat ollon, till skillnad från bergseken, precis som jag" - En av mina föreläsare på Alnarp

          Kommentar

          Arbetssätt...