Dålig lukt i nytt akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rebah
    • January 2012
    • 410

    #16
    Har du bytt vatten sen du tog ut fiskarna? Ser vattnet fortfarande vitt ut?
    "The trees move... do you not see it?"

    Kommentar

    • KILROYguy
      • March 2013
      • 6

      #17
      PiaJo, tack för svaret, jag ska göra det nu, tack för ett bra svar
      Rebah, vattnet är mycket mindre vitt nu, och jag ska göra som PiaJo säger, och byta 50% av vattnet osv.

      Kommentar

      • Nanoräkan
        • May 2011
        • 255

        #18
        Jag vill bara påpeka att det inte finns några guldfiskar eller slöjstjärtar som passar i ett så litet akvarium, oavsett om det är 17 eller 30 liter. Anledningen till att guldfisken kanske inte blir så stor är för att den går i ett för litet akvarium och blir missbildad för att den inte har tillräcklig plats att växa på. Titta på denna länken så ser du hur stora guldfiskar blir om de får växa ordentligt!
        länk
        Som du ser hör de inte hemma över huvud taget i ett så litet akvarium förutom när de kanske är precis nyfödda yngel

        Kommentar

        • Samfaran
          • March 2013
          • 44

          #19
          Ursprungligen postat av Nanoräkan
          Jag vill bara påpeka att det inte finns några guldfiskar eller slöjstjärtar som passar i ett så litet akvarium, oavsett om det är 17 eller 30 liter. Anledningen till att guldfisken kanske inte blir så stor är för att den går i ett för litet akvarium och blir missbildad för att den inte har tillräcklig plats att växa på. Titta på denna länken så ser du hur stora guldfiskar blir om de får växa ordentligt!
          länk
          Som du ser hör de inte hemma över huvud taget i ett så litet akvarium förutom när de kanske är precis nyfödda yngel
          Så om man inte har en större sjö att tillgå så ska man inte ha guldfiskar?
          Mvh
          Niklas

          En gång Eheim - Alltid Eheim.

          Kommentar

          • Nanoräkan
            • May 2011
            • 255

            #20
            Ursprungligen postat av Samfaran
            Så om man inte har en större sjö att tillgå så ska man inte ha guldfiskar?
            Jag tror du förstår att jag bara ville visa hur stora dom kan bli om man håller dom i tillräckligt stora kar/dammar

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13131

              #21
              Ursprungligen postat av Samfaran
              Så om man inte har en större sjö att tillgå så ska man inte ha guldfiskar?
              Menar du att det då går bra att ha dem i 17L? Det är det som det är frågan om här....
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              • Samfaran
                • March 2013
                • 44

                #22
                Ursprungligen postat av åheim
                Menar du att det då går bra att ha dem i 17L? Det är det som det är frågan om här....
                Icke! Jag följer jordbruksverkets rekommendationer.
                Mvh
                Niklas

                En gång Eheim - Alltid Eheim.

                Kommentar

                Arbetssätt...