För lite syre i mitt akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Worldwideweb
    • October 2010
    • 1

    För lite syre i mitt akvarium?

    Hej

    Jag har ett akvarium som är ca 100-110 L stort

    Jag har 6 st fiskar i det akvariet, det är dock dammfiskar som jag har temporärt där över vintern

    Det är 2 koi fiskar och 4 guld fiskar

    Jag har hört att de kan kräva mycket syre

    Jag har en pump som ska räcka för akvarium med 80-150 L

    Men fiskarna (speciellt guldfiskarna) vill gå upp och andas nära ytan, jag tror inte det är nitrit, utan misstänker syrebrist, fiskarna ser ut att må bättre om jag fyller på med nytt vatten

    Vad tror ni, och hur kan jag förhindra syrebrist när jag redan har en pump som borde räckaP

    Jag har också idag inför ett par växter som fiskarna tydligen gillar att små knapra på, och växter skapar ju också syre, men kan det vara tillräckligt?

    Dammfiskarna är köpta denna sommar så de är troligen inte för stora för akvariet just nu, men nästa år blir det nog till att göra dammen djupare så att fiskarna kan övervintra
  • GulaFisken
    • November 2008
    • 87

    #2
    Finns en tråd precis under din (måste varit längst upp i forumet när du skrev din) :P som är 3 sidor om just det.. har läst hela och tror det finns en del nyttiga tips där:




    T.ex.: mycket växter, kolla så utblåset på pumpen skapar mycket rörelse på ytan osv. Gör också ett nitrit test så att du är säker på att det inte är det, och inte tror .. du vill ju inte förlora fiskarna

    Kommentar

    Arbetssätt...