Hinna på ytan...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    #16
    Ska du dra upp dom små i size i detta lilla karet så är dagliga vattenbyten på 50% ett måste.
    Du måste dessutom mata med massor av näringsrikt käk och suga upp resterna som är kvar efter matningen annars blir vattnet dåligt diretk.
    30 grader eller däromkring och lätt surt vatten ph 7 eller under är oxå en bra idé.

    Vad matar du med idag ?
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • PlatyYngel
      • January 2006
      • 1105

      #17
      Jag byter just nu 2/3 i det lilla karet varannan dag, runt 30 grader och matar med fryst artemia, fryst egenfångat smått som jag faktiskt inte vet vad det är för kryp men dom älskar det, smulat flingfoder och granulat... Blandar dessa och matar med det jag vill bjuda på för stunden. Dom kommer gå kvar däri tills jag vet att dom inte bli käk för dom andra i 200L karet. Och av dom 8 som går där idag kommer 4 säljas av snart då jag fått två par som kilar stadigt däri och inte vill veta av några andra i sina resp. hörn...

      Vad gäller oxhjärtamix har inga av mina diskusar gillat detta nån gång... Dom spottar ut det och överlåter maten åt städpatrullen på botten. Men fryst artemia är helt klart favoritmaten...
      / Marcus

      Kommentar

      Arbetssätt...