Automatisk fiskmatare

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • adissida
    • January 2009
    • 4

Automatisk fiskmatare

Jag har sök och sök men hittar inget alls. Någon som vet vart man kan få tag på det?
  • babydoc
    • January 2009
    • 110

Kommentar

• adissida
      • January 2009
      • 4

Skillnad på fiskmatare och foderautomat Tack!

Kommentar

• babydoc
        • January 2009
        • 110

hehe jag har gjort samma misstag, man letar på fel ord

Kommentar

• adissida
          • January 2009
          • 4

Har precis skaffat ett akvarium och planerar nu inför semestern och då kommer jag att behöva en sådan manick

Hittade ett antal:

Det varierar stort i pris. Vad ska man ha för något?

Kommentar

• Nilsrolf
            • November 2006
            • 549

Är väl som med allt olika funktioner/storlek. Eheim 3582 verkar vara stor. Jag har några eheim 3581, fungerar utmärkt. Kan nog skilja på hur många matningar man kan programmera.

Kommentar

• adissida
              • January 2009
              • 4

Eheim 3581 ser väldigt intressant ut! Bra pris är det också tycker jag. Är det något som man doppar i vattnet eller ska den hänga på sidan av akvariet?

Kommentar

• ljung
                • December 2008
                • 185

eheim 3582'an ser nog större ut än den är, nämligen bara 2*80 milliliter. Men visst kan det ju kännas lite skönt att dels får fiskarna lite varierande foder samt om ena skulle råka sätta-igen-sig så matar den ju ändå från andra (beroende på programering då)
                Niklas Ljung - http://invalidos-mc.com

Kommentar

• Nilsrolf
                  • November 2006
                  • 549

Ursprungligen postat av adissida
                  Eheim 3581 ser väldigt intressant ut! Bra pris är det också tycker jag. Är det något som man doppar i vattnet eller ska den hänga på sidan av akvariet?
                  den ställs/fäst på akvariet, en del akvarier har särskilda luckor för detta, förstår nu också att 3582 ger två olika foder, därför högre pris/mer avancerad

Kommentar

• nesseman
                    • December 2007
                    • 362

ja har i mitt 720 liters 2 st nutramatic.. dom är ju väldigt enkla.. matar 2 ggr 12 timmars mellanrum..men visst det funkar ju..
                    i mitt 110 liters kör hydormatarn.. inte den som du visar där..min matar 1 eller 2 ggr.. men man ställer in klockslag själv..
                    i båda typen av matare så kan man ju faktsikt blanda lite foder.. i mitt stora kör ja pellets + flingor i den ena.. å i den andra köra pleco tabletter och mal wafers..
                    funkar bra..
                    i 110 liters kör ja Pellets flingor och wafers..

Kommentar

• nesseman
                      • December 2007
                      • 362

obs..nutramatic matarna.. funkar inte perfekt å sätta fast på ett ramakvarie.. tyckte de va lite dumma så ja sågade av lite av arnaturen å silikonerade fast dom på Mittstagen istället

Kommentar

Arbetssätt...