Angående köp av begagnat akvarium

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GulaFisken
    • November 2008
    • 87

Angående köp av begagnat akvarium

Då jag är fattig student men är intresserad av ett större akvarium då de 2 60l jag har nu inte duger för malawiciklider (tänkte starta ett malawikar).. så jag är ganska inställd på ett 200l+.. iaf runt 200 liter.

Problemet är att fickorna inte är allt för djupa nu så jag har kollat runt på olika alternativ, och hur billigt NYTT akvarium jag än hittar så slår det mig alltid sedan att det blir för dyrt med utrustning osv.

Så nu är jag lite inne på begagnat.. men då kommer frågan: vågar man?
    Vad hade ni gjort? Har kollat runt lite på blocket och är inne på detta:

Vad tycker ni? Det som tröstar mig lite är att han har (enligt annonsen) fiskarna i karet fortfarande, vilket för mig tyder på att det är OK.

Jag vet dock inte hur gammalt det är, ska fråga detta så fort jag får svar.

Åsikter? Är lite paranoid när det kommer till att köpa detta begagnat men vet inte om jag har något val

Kan också tillägga att jag har kollat in annonserna här och är superintresserad men kan tyvärr inte då alla är i stockholm och jag är nere i göteborg .. vilket verkligen suger då de hade varit perfekta för mig.. gah..
    Senast redigerad av GulaFisken; 19 January 2009, 19:14.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

Det karet och det priset behöver du inte vara rädd för då allt ser bra ut.
    Att sedan cikliderna ingår är ett plus, antingen behåller du dessa eller försöker sälja dem (vilket inte är så lätt) för att köpa vad du vill ha.
    /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• Zwitta
      • October 2006
      • 406

Tycker det ser väldigt bra ut med allt det där för bara 1500. Du får ju allt som behövs+ en väldigt snygg btn som helt klart passar i ett malawikar. Tycker du borde ta det och fiskarna står det ju att du kan välja själv om du vill ha med dem eller inte.
      Det kanske finns någon ciklid där som du vill ha sen kan han behålla de du inte är intresserad av.

Kommentar

• GulaFisken
        • November 2008
        • 87

joo.. försöker få tag på honom nu går dock inget vidare.. får hoppas på att den inte är såld!.. tack för alla tips, uppskattas

Kommentar

• Bowman
          • December 2008
          • 1318

Just den personen verkar ju serös med. Han har flera kar ute på annanons således tror jag inte han säljer det karet bara för att det är något problem med det, om du förstår vad jag menar.

Han har bara tröttnat.

Kommentar

• GulaFisken
            • November 2008
            • 87

Ursprungligen postat av Bowman
            ...Han har flera kar ute på annanons...
            Var ser du det, skulle vara intressant att se .. han har inte svarat än och jag har helt ställt in mig på att få detta kar! Kommer bli helt besviken nu om han redan har sålt det när jag väl får tag på honom :/

Kommentar

• Bowman
              • December 2008
              • 1318

Ursprungligen postat av GulaFisken
              Var ser du det, skulle vara intressant att se .. han har inte svarat än och jag har helt ställt in mig på att få detta kar! Kommer bli helt besviken nu om han redan har sålt det när jag väl får tag på honom :/
              Humm, jag bläddrade själv härom dagen och såg hans namn och ställe (orust var det väl?) på flera akvarie annonser.

Kommentar

• GulaFisken
                • November 2008
                • 87

Ursprungligen postat av Bowman
                Humm, jag bläddrade själv härom dagen och såg hans namn och ställe (orust var det väl?) på flera akvarie annonser.
                Förlåt såg det nu också
                Senast redigerad av GulaFisken; 19 January 2009, 20:52.

Kommentar

• GulaFisken
                  • November 2008
                  • 87

Fick ett mail nu där det stod att han har kvar det och han ska ringa mig imorgon.. är glad som f*n nu !.. tackar för svaren folket, ni är grymma, nu blir det att lägga upp en bild i projekttråden när det kommer!.. tack igen!

Kommentar

• macke_fisk
                    • December 2005
                    • 4442

grattis till att det är kvar . ett fint akvarium till ett bra pris tycker jag.
                    MVH macke_fisk

Kommentar

• GulaFisken
                      • November 2008
                      • 87

tackar!

Kommentar

• Bowman
                        • December 2008
                        • 1318

Ursprungligen postat av GulaFisken
                        Förlåt såg det nu också
                        Det är väl inget att be om ursäkt om.. Mitt "humm" var att jag "tänkte efter" högt typ

Lycka till med köpet!

Kommentar

• woodo
                          • January 2007
                          • 605

har köpt 3 kar begagnade, inklusive vårat nuvarande. Aldrig varit några som helst problem. Skulle inte tro att risken för problem är större med de så länge de stått med i vatten tills försäljningen.
                          150L: Boliviansk fjärilsciklid, corydoras aeneus, ancistrus, L200

Kommentar

• GulaFisken
                            • November 2008
                            • 87

gott att höra!

Kommentar

• Jerry_ciklid
                              • January 2008
                              • 476

Av dom ca 40 kar jag har köpt så tror jag att det har varit två från affär, resten begagnade. Har endast haft en olycka, men det var mitt eget fel (ej i lod=700 liter vatten på golvet)
                              Men detta kar ser fint ut så jag är övertygad om att det kommer gå bra.
                              Lycka till!!

Kommentar

Arbetssätt...