Angående köp av begagnat akvarium

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GulaFisken
    • November 2008
    • 87

Angående köp av begagnat akvarium

Då jag är fattig student men är intresserad av ett större akvarium då de 2 60l jag har nu inte duger för malawiciklider (tänkte starta ett malawikar).. så jag är ganska inställd på ett 200l+.. iaf runt 200 liter.

Problemet är att fickorna inte är allt för djupa nu så jag har kollat runt på olika alternativ, och hur billigt NYTT akvarium jag än hittar så slår det mig alltid sedan att det blir för dyrt med utrustning osv.

Så nu är jag lite inne på begagnat.. men då kommer frågan: vågar man?
    Vad hade ni gjort? Har kollat runt lite på blocket och är inne på detta:

Vad tycker ni? Det som tröstar mig lite är att han har (enligt annonsen) fiskarna i karet fortfarande, vilket för mig tyder på att det är OK.

Jag vet dock inte hur gammalt det är, ska fråga detta så fort jag får svar.

Åsikter? Är lite paranoid när det kommer till att köpa detta begagnat men vet inte om jag har något val

Kan också tillägga att jag har kollat in annonserna här och är superintresserad men kan tyvärr inte då alla är i stockholm och jag är nere i göteborg .. vilket verkligen suger då de hade varit perfekta för mig.. gah..
    Senast redigerad av GulaFisken; 19 January 2009, 19:14.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

Det karet och det priset behöver du inte vara rädd för då allt ser bra ut.
    Att sedan cikliderna ingår är ett plus, antingen behåller du dessa eller försöker sälja dem (vilket inte är så lätt) för att köpa vad du vill ha.
    /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• Zwitta
      • October 2006
      • 406

Tycker det ser väldigt bra ut med allt det där för bara 1500. Du får ju allt som behövs+ en väldigt snygg btn som helt klart passar i ett malawikar. Tycker du borde ta det och fiskarna står det ju att du kan välja själv om du vill ha med dem eller inte.