jag undrar om det finns bara pumphuvud att köpa någonstans (till eheim 2217)? Om man vill byta hela den biten men behålla resten. Det är ju ingen reservdel direkt.
Det säkraste tecknet på att det finns intelligent liv ute i universum är att ingen försökt kontakta oss
ingen fara! det är så dumt egentligen. Bara två små plastbitar som sitter på undersidan av pumphuvudet, mot själva behållaren. Jag ser inte att det skulle gå att laga så det får väl bli ett nytt huvud.
Men det verkar nästan som om det är lika bra att köpa en helt ny pump om det bara skiljer 3-4 hundra i pris.
Tack igen för svaren!!!!!!!!
Det säkraste tecknet på att det finns intelligent liv ute i universum är att ingen försökt kontakta oss
Jag förstår inte riktigt, har nån tappat pumphuvudet så att det har ramlat i golvet och spruckit eller vad är det som är fel?
Annars är min åsikt att den enda svagheten på EHEIM Universal 2211-2217 att utblåset är intergrerat i toppkåpan, har själv gjort misstaget att lyfta ett 2213 i slangen som var kopplad till utblåset och det svider en del när den går av.
Life's a bitch and then you die..
"I might be right handed but im always left-winged" Skriv på!
Jag förstår inte riktigt, har nån tappat pumphuvudet så att det har ramlat i golvet och spruckit eller vad är det som är fel?
Annars är min åsikt att den enda svagheten på EHEIM Universal 2211-2217 att utblåset är intergrerat i toppkåpan, har själv gjort misstaget att lyfta ett 2213 i slangen som var kopplad till utblåset och det svider en del när den går av.
Inte spruckit utan runt den grejen som snurrar runt (propeller?) satt två L-formade fästen som har gått av. Två små plastbitar. Motorn och resten av pumpen är hel. på utsidan av undersidan, ner mot behållaren....
Inte spruckit utan runt den grejen som snurrar runt (propeller?) satt två L-formade fästen som har gått av. Två små plastbitar. Motorn och resten av pumpen är hel. på utsidan av undersidan, ner mot behållaren....
Du har ingen möjlighet att lägga upp lite bilder på delen/delarna som gått sönder? Det kanske går att byta de delarna.
Surt när det händer, men som tur är finns även den delen som reservdel.
Om det kniper kan man "svetsa" ihop delarna i väntan på att man skall få fram delen
Dä årner sä allti, å jör dä int dä så kvetter dä !
Kommentar