Snabbt svar tack! 54 liters

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ATIX
    • September 2006
    • 96

Snabbt svar tack! 54 liters

Hej!

Håller på att fylla upp mitt nyinköpta akvarium just nu. Men det är såhär att jag ställt den på min köksbänk i hörnan och akvariumet är 60 cm långt och det är vad min köksskiva är bred.

Problemet är att det ändå blir som så att akvariumet står ca 0.8 cm utanför min kant på köksbänken. Jag har dock en "akvariematta" under akvariumet.

Det borde inte vara några problem att så lite står utan stöd undertill va?

Det är pga att rampen ska kunna sätta fast på akvariumet som det har flyttats ut direkt från väggen.

Man blir alltid lite nojig med sådana här saker så jag behöver ett snabbt och förhoppningsvis lugnande svar
  • Henrik_von_Jyndevad
    • January 2006
    • 272

Det är alltid bäst att det inte sticker utanför! Tycker du bör hitta en annan lösning. Men det behöver inte vara så jättefarligt ändå. Gör som du vill. Jag hade nog skitit i vilket
    MVH Henrik

Kommentar

• JojjeN
      • June 2008
      • 3567

Tja, om du är orolig kan du ju alltid lägga en platta under så det inte hänger ut någonstans.
      Tillbaks efter paus.

Kommentar

• ATIX
        • September 2006
        • 96

Jo, jag borde nog lagt en platta under men har lyckats trycka in det ytterligare några millimeter nu. Det borde ju inte spela någon roll inbillar jag mig så jag kör på, lite sent att tömma karet nu och starta om. Speciellt eftersom det verkar enligt er som det inte ska vara något superproblem även om man kan ha det bättre =)

tack för svaren!

Kommentar

• NIC
          • January 2008
          • 5121

Ursprungligen postat av ATIX
          Jo, jag borde nog lagt en platta under men har lyckats trycka in det ytterligare några millimeter nu. Det borde ju inte spela någon roll inbillar jag mig så jag kör på, lite sent att tömma karet nu och starta om. Speciellt eftersom det verkar enligt er som det inte ska vara något superproblem även om man kan ha det bättre =)

tack för svaren!
          Lägg på en nolla i volym så hade jag inte vågat chansa.., men det ska nog vara lugnt för din del tror jag..
          Ps. vad är en akvariematta?

http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

Kommentar

• Nilsrolf
            • November 2006
            • 549

Ursprungligen postat av NIC
            är väl de särskilda underlägg som finns, annars fungerar ju liggunderlag eller frigolit lika bra, om jag vorde du skulle jag lägga en skiva under, men med ett så förhållandevis litet borde det inte vara några problem, men hade det varit tyngre så hade det känts riskabelt

Kommentar

• ATIX
              • September 2006
              • 96

Ursprungligen postat av NIC
              Lägg på en nolla i volym så hade jag inte vågat chansa.., men det ska nog vara lugnt för din del tror jag..
              Typ ett liggunderlägg, eller en "sittdyna" som man har på idrottsevenemang

Kommentar

• Gaffel
                • December 2007
                • 6200

Kort fråga, är det ett helglas med plastram i botten och platramp på toppen eller ett vanligt helglas?
                Life's a bitch and then you die..
                "I might be right handed but im always left-winged"
                Skriv på!

Kommentar

• ATIX
                  • September 2006
                  • 96

Ursprungligen postat av Gaffel
                  Kort fråga, är det ett helglas med plastram i botten och platramp på toppen eller ett vanligt helglas?

Hrm, bra fråga, plastramp på toppen iaf men annars ska det väl vara ett helglas. Ser ingen plastbotten där. Enda som är ditsatt verkar vara ett tunnt vitt skyddspapper typ. Men nu står akvariet där det står och jag har puttat in det lite så det ska nog inte vara någon fara

Här kan det ses.

Kommentar

• Gaffel
                    • December 2007
                    • 6200

Ahh, det är dom som har plats för ett hangon filter i ett fack på baksidan av ramp-locket, blir nog bra det där men var observant så du inte smäller en kaffekopp i hörnet bara.
                    Skriv på!

Kommentar

• Patrik Steen
                      • May 2006
                      • 8464

Det är ingen fara att ha det så.
                      Mvh.Patrik

Kommentar

• ATIX
                        • September 2006
                        • 96

Ahh, det är dom som har plats för ett hangon filter i ett fack på baksidan av ramp-locket, blir nog bra det där men var observant så du inte smäller en kaffekopp i hörnet bara.
                        Vilken tur att jag inte dricker kaffe då Tekoppar är nog bättre lämpade.

Japp, där är två "öppningar" typ på baksidan av rampen. Känns som ett rätt ok akvarie att ha i köket i väntan på ett klart större

Kommentar

• Gaffel
                          • December 2007
                          • 6200

Skulle nog själv vilja ha ett litet köks akvarium, sen hade det varit mysigt med ett litet hotell fyllt med CR i badrummet, och sen..
                          Skriv på!

Kommentar

• ATIX
                            • September 2006
                            • 96

Skulle nog själv vilja ha ett litet köks akvarium, sen hade det varit mysigt med ett litet hotell fyllt med CR i badrummet, och sen..
                            Man kanske kan fixa till vattentåliga väggar och sen fylla hela lägenheten och liksom ha dykardräkt på när man är hemma

Kommentar

• Jenny054
                              • May 2007
                              • 920

TACK! Vilken idé!
                              En liten räkkub i badrummet.. F*n vad snyggt..
                              Nu skall det planeras...
                              The fish is jumping.....
                              Bloggen:
                              http://aquastyle.blogspot.com/
                              Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

Kommentar

Arbetssätt...