Kolla glimtändaren först - ofta är det fel på den och den kostar ju inte många kronor att byta
Akvaristiska hälsningar
Kjell Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
Hur länge klarar sig fiskarna och växterna utan ljus? Har kollat runt på närliggande butiker men de har bara lysrör som jag inte vill ha, och dyra sådana. Har hittat på nätet, Philips aquarelle som jag hellre köper, men då är de slut i lager och det kanske tar någon vecka innan man har det hemma om man beställer idag/imorgon.
Blir fiskarna deppig och växterna död om de är utan ljus en vecka? Vill inte snåla men det känns dumt att lägga ner 400:- på lysrör som jag inte ens vill ha, och då bli tvungen att byta om ett par veckor.
..:: Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker ::..
Eller köpa billiga hushållsrör, typ 830, från någon stormarknad, Biltema eller dylikt. Förresten, har inte Biltema någon sorts som är lite bättre i färghänseende? Har inte kollat så noga eftersom jag inte bytt rör på evigheter
Kör med Aquarelle, hört att de behåller effekten såpass bra att man inte behöver byta dem innan de slocknar.
Dä årner sä allti, å jör dä int dä så kvetter dä !
Har du 2st 18W rör så är dom säkert seriekopplade. Felet kan härröra från 4 olika ställen. Antingen något av rören eller någon av tändarna. Troligtvis inte från mer än ett av de fyra. Men glimtändarbyte rekomenderas alltid i samband med rörbyte.
Tänk på att det är en annan typ av glimtändare för seriekopplade rör.
Kommentar